İnternette Dükkân Açmak
E-ticaret yöntem ve platformlarını incelediğimiz yazı dizisinin ikincisine başlamadan önce eğer okumadıysanız konuyla ilgili birinci yazıma; https://www.aykiri.com.tr/yazarlar/onur-unlu/internetten-satis-yapmak-internette-hangi-urunler-satilir-e-ticaretten-nasil-k-r-elde-edilir/289/ adresinden ulaşabilirsiniz.
Bu yazımda, internette bir web sitesi kurarak satış nasıl yapılır? Bir e-ticaret sitesine nasıl sahip olunur? Başarıya ulaşmak için neler yapılmalıdır? gibi sorulara yanıt vermeye çalışacağım.
Teknik konulara değinmeden önce böyle bir işe girerken düşünülmesi gereken konuları işlemek isterim.
Bir e-ticaret sitesi açmak, tek başına yeterli girdiyi sağlayacak bir yöntem maalesef değildir.
Önceki yazımda da örnek verdiğim gibi e-ticaret sitesi açmanın, bir ara sokakta dükkân açmaktan çok da bir farkı yoktur.
Müşterilerin sizden haberdar olup dükkanınıza gelip alışveriş yapmaları eğer ki siz reklam ve tanıtım için özel bir çaba sarf etmiyorsanız oldukça uzun bir zaman alacaktır.
Ayrıca nasıl ki bir dükkân açtığınızda; dükkânın tabelası, iç tasarımı, ürün çeşitliliği, doğru fiyatlandırma stratejisi ve müşteri ile olan iletişiminizin ne denli önemli ise bir e-ticaret sitesi açmakta da benzeri detaylar önem arz etmektedir.
Her şeyden önce ürün çeşitliliğinin siteye giren bir müşteri için doyurucu olması gerekir, eğer ürün gamı sınırlı ise müşteriler kendilerini bu sitede güvende hissetmezler. Kendinizden pay biçin, bir siteye girdiniz ve her yerde bulabileceğiniz 5 - 10 çeşit ürünün olduğu bir siteden mi, yoksa bir çok ürün ve ürün kategorisinin bulunduğu büyük bir siteden mi alışveriş yapmayı tercih edersiniz?
Müşterilerin sizi tercih edebilmesi için fiyatlarınızın da rekabetçi olması lazım, rakiplerinizin fiyat hareketlerini sürekli takip edip buna göre fiyatlarınızı ayarlamanız gerektiğini göz ardı etmeyin.
En önemlisi ise; müşteri memnuniyetine dayalı bir ilişki tesis etmek üzere; ürünlerin zamanında eksiksiz gönderimi, iade süreçlerinin açık - kolay ve zahmetsiz olması, sizden kaynaklı olmayan sorunlarda dahi müşteriye yardımcı olunması, telefon - mesajlaşma vb. araçlarla rahat ulaşılabilir olmaktır.
Tüm bunları çözdükten sonra artık siteyi nasıl açacağımızı düşünebiliriz.
E-ticaret siteleri normal sitelerden farklı olarak bu işe özel araçlar bulundurması gereken yapılardır.
Stok kontrolü, kampanya yönetimi, ödeme sistemleri, gönderi yönetimi, sipariş yönetimi gibi normal web sitelerinde bulunmayan birçok sistemi üzerlerinde barındırlar.
Biraz araştırdığınızda bu işleri yapan birçok ücretli ve ücretsiz e-ticaret yazılımının olduğunu göreceksiniz. Woocommerce, Prestashop, Opencart, Magento gibi e-ticaret sistemleri internet üzerinden ücretsiz olarak indirilebiliyor, hatta bir hosting (Web sitesi barındırma hizmeti) aldığınızda size verilen panelde bunların otomatik ve zahmetsizce kurulumunu sağlayan araçlar da mevcut. Ancak kurulum sonrasında yapılması gereken çok fazla işlem ve satın alınması gereken birçok ücretli eklenti var.
Ücretli e-ticaret sitesi yazılımında ise, Türkiye’de bu işi uzun zamandır iyi şekilde yapan firmalar mevcut.
İhtiyaçlarınız doğrultusunda paketinizi seçip satış yapmaya başlamak mümkün ancak size özel bir görünüme bir site istediğinizde maliyetler oldukça yükselmekte.
Doğru bir başlangıç için, dükkân örneğinde de olduğu gibi, bir dükkân açarken nasıl ki; bir tabela, tadilat, tesisat vs. işler için dışarıdan hizmet almak zorunda olunduğu gibi, bir e-ticaret sitesi kurulum aşamasında da konusunda uzman firma veya kişilerden hizmet almanız en doğru tercih olacaktır.
Bu konuda uzman firmalar, yapacağınız işi dinleyip size doğru çözümü önereceklerdir. Ama benim tavsiyem; çok özel talep ve gereksinimleriniz yok ise size özel yazılmış e-ticaret sitelerinden kesinlikle uzak durmanız yönündedir.
Genel bir algı olarak kulağa özel yapılmış bir site cazip gelse de maalesef bu platformlar bir sonraki yazıda değineceğim entegrasyon sistemlerine uyumlu olmayacak, online satış programları ile haberleşemeyecek, çıkacak sorunlarda sizi tek kişiye mahkûm edecek ve güvenlik güncellemeleri almada sıkıntılar yaşatacaktır.
Önümüzdeki yazıda online satış mağazalarına ve entegrasyon sistemlerinden bahsedip bu yazı dizisini sonlandıracağım. Tekrar görüşene dek hoşçakalın.