Anasayfa
  • Gündem
  • Spor
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Medya
  • Teknoloji
  • Kültür-Sanat
  • Sağlık Yaşam Eğitim
  • Ara
  1. Köşe Yazarları
  2. Batuhan Çolak
  3. PKK ve DHKP-C'nin bitmeyen dostluğu
04 Nisan 2015 - 15:48

PKK ve DHKP-C'nin bitmeyen dostluğu

04 Nisan 2015 - 15:48
Yorumlar
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
PKK ve DHKP-C'nin bitmeyen dostluğu
Batuhan Çolak

Türkiye’yi kana bulayan iki örgüt DHKP-C ve PKK… Aralarında uzun yıllardır süren ittifak devam ediyor. Üniversitelerdeki gençler bu örgütlerin kucağında. İşte iki örgütün yıllardır süren birlikteliği ve yöntemleri…

DHKP-C ve PKK’nın FARKLARI

PKK ile DHKP-C’­nin ör­güt­len­me mo­del­le­rin­de bü­yük ben­zer­lik­ler bu­lun­mak­ta­dır. Her iki ör­güt de Ma­hir Ça­ya­n’­ın THKP-C’­sin­den et­ki­len­miş ve özel­lik­le “ön­der­li­k” adı al­tın­da li­de­re ko­şul­suz sa­da­kat ve kut­sal­laş­tır­ma var­dır.

PKK kır­sal böl­ge­ler­den şe­hir­le­re ya­yı­lan bir ey­lem stra­te­ji­si iz­ler­ken, DHKP-C ise şe­hir­ler­den kır­la­ra ya­yıl­ma­yı amaç­la­mak­ta­dır.

Her iki ör­güt de Mark­sist-Le­ninis­t’­dir. PKK Kürt ırk­çı­lı­ğı üze­rin­den kit­le­sel halk ayak­lan­ma­sı he­de­fiy­le ha­re­ket eder­ken, DHKP-C’­de et­nik kö­ken bi­raz da­ha ge­ri plan­da­dır.

DHKP-C ile PKK’­nın tez­le­ri ço­ğu nok­ta­da uz­laş­mak­la bir­lik­te iki ör­güt ara­sın­da giz­li bir uz­laş­ma ve ki­mi za­man da ka­mu­oyu­na ilan edi­len an­laş­ma­lar ya­pıl­mış­lar­dır.

DHKP-C, Tür­ki­ye­’nin Do­ğu ve Gü­ney­do­ğu­su için “Kür­dis­ta­n”  ifa­de­si­ni kul­lan­mak­ta­dır.

DHKP-C’­nin ör­güt­len­me sa­ha­la­rın­da Do­ğu ve Gü­ney­do­ğu Ana­do­lu böl­ge­le­ri yok­tur. DHKP-C özel­lik­le 1990’lı yıl­lar­dan iti­ba­ren şe­hir­ler­de ör­güt­len­me­ye baş­la­mış, yap­tık­la­rı ey­lem­ler­de de ün­lü isim­le­re sui­kast dü­zen­le­me yo­lu­na git­miş­ler­dir.

DHKP-C’­nin ya­yın­la­rın­da da ör­güt ku­ru­cu­su Dur­sun Ka­ra­ta­ş’­ın Kürt kö­ken­li ol­du­ğu vur­gu­su ya­pıl­mak­ta­dır:

“25 Mart 1952’de bu ka­dim ken­tin (Er­zu­rum) Ce­viz­de­re Kö­yü­’n­de, Kürt bir ai­le­nin ço­cu­ğu ola­rak doğ­du Dur­sun Ka­ra­ta­ş”. 

PKK ve DHKP-C Anlaşması

1996’NIN son günlerinde PKK ile DHKP-C’nin bir süredir gizli yürüttükleri ittifak çalışmaları kamuoyuna duyurdu. Bu anlaşma, PKK’nın yayın organı Serxwebun, 1996 tarihli, 180.sayısında şu sözlerle ifade edildi:

“DHKP ve PKK olarak! Bu ittifak protokolüyle halklarımızın bu ihtiyaç ve beklentilerine, umutlarına cevap olabilmenin ilk adımını atmış bulunuyoruz. Bu adımın geliştirilmesi, tüm halk güçlerinin bu ittifaka kazanılması, halklarımızın devrimci birliğine duyduğumuz inancın bir gereğidir.” 

 Yapılan ittifak duyurusunun ayrıntılarında ise diğer Marksist-Leninist gruplara da “gelin birlik olalım” mesajı verilmek isteniyordu:

“Bu ittifakla halklarımızın devrimci cephesini inşa etmekte ve düzenden zarar gören, bu düzene karşı mücadele eden ve etmek isteyen legal, illegal, grup, örgüt, parti ve kuruluşlarının aynı ittifak çatısı altında yer almalarını sağlamak için gerekli bütün çaba ve özveriyi göstermeye hazır olduğumuzu ilan ediyoruz.”

DHKP-C’nin Üniversite Faaliyetleri

DHKP-C’nin üniversitelerde çok etkin olduğu bilinmektedir. Eylemci ve yönetici kadrolarındaki ihtiyaçları, üniversitelerde kandırdıkları gençlerden sağlayan DHKP-C, propagandasını öğrencinin hassasiyetleri doğrultusunda yapmaktadır. Örgüt, kendilerine muhtaç olma ihtimali olan kişilerin hassasiyetlerini tespit edip, sonrasında ikna ve kandırma sürecine girmektedir.

DHKP-C’nin, molotof, suikast, bombala ve canlı bombalı eylemlerde üniversitelerden sağladığı militanları kullanıyor.

İstanbul’daki üniversitelerde daha yoğun faaliyetlerde bulunan DHKP-C çoğu zaman PKK ile işbirliği yapmakta, özellikle üniversitelerde ortak hareket etmektedir.

DHKP-C gençleri kandırırken; Alevilik, Kürtlük, sosyalizm, eşit toplum, adaletli bir ülke, emperyalizm karşıtlığı, hemşericilik gibi çeşitli konuları kullanmakta ve böylece öğrenciye sempatik görünmektedir.

DHKP-C, PKK gibi üniversitelerde etkin olan terör gruplarının öğrencileri kandırmada izledikleri başlıca yöntemler şu şekildedir: 

Okul dernekleri, öğrenci toplulukları gibi sosyal alanlar üzerinden propaganda yapma,

Üniversitelerde panel, sempozyum, etkinlik, öğrenci toplulukları, konserler adı altında çalışmalar yaparak örgüte yandaş toplama,

 Üniversiteler dışında çeşitli paravan dernekler kurmak ve kurmuş oldukları dernekler vasıtasıyla; sözde kültürel, sportif etkinlikler düzenleyerek gençleri saflarına çekme,  

Özellikle maddi durumu kötü öğrencilere ev ve burs olanakları sağlayarak sempatisini kazanma ve sonrasında örgütün elemanı haline getirme,

 Yurt, kantin ve öğrenci evleri gibi alanlarda etkinlik kurma,

Hemşericilik yöntemini kullanarak ve etnik milliyetçilik yaparak kendilerine yakın buldukları öğrencilere yakınlaşma ve propaganda yaparak örgüt saflarına çekme,

Yemeklerin azlığını, ders araç gereçlerinin yetersizliğini, eğitim kalitesizliğini, yurt ve benzeri tüm kitleyi ilgilendiren sorunları protesto etme, 

Üniversitelerde kendilerine yakın akademisyenlerle bağlantı kurmak, kadrolaşmak ve bu kişiler üzerinden öğrencilere ulaşma,

STK kuruluşları üzerinden yasal görünümlü faaliyetler yaparak, asıl amaç olarak propaganda yapma,

Erkek ve kız öğrencileri örgüt saflarına çekmek için, örgüt üyesi olan kadın ve erkekleri kullanma,

Afiş, bildiri, dergi, kitap, CD gibi propaganda araçlarının ücretsiz dağıtımını sağlama,

İnternet üzerinden kurulan illegal siteler, sosyal medya ve yakın görüşlü sanatçıları da kullanarak örgüt propagandasını yapma,

Çeşitli vaatler ile öğrencileri kandırma (Seni bu okulun sorumlusu, bu ilin valisi veya güvenlik sorumlusu yapacağız gibi).

 Örgütlerin gençleri kandırmasının yanı sıra “gönüllü” olarak da bu oluşumlara katılanlar vardır. Bu konuya ilişkin yapılan akademik araştırmalarda ulaşılan en önemli veri, örgütlerin saflarına çekmeyi planladıkları kişilere ulaşmalarındaki yetenekleridir. Sempati duyan bir kişi için,  örgüte ulaşmak ve katılmak çok kolay olmasa bile, örgütler istedikleri kişilere ulaşmak için aynı zorlukla karşılaşmamakta, daha doğru bir ifade ile kurbanları kendileri seçmektedirler.

SOL GÖRÜNÜMLÜ TUZAK

DHKP-C ile PKK’­nın yap­tı­ğı bu an­laş­ma bir­çok alan­da et­ki­si­ni kı­sa bir za­man­da gös­ter­miş­tir. Özel­lik­le PKK’­nın doğ­ru­dan ula­şa­ma­dı­ğı, ör­güt­le­ne­me­di­ği üni­ver­si­te­ler­de DHKP-C mer­kez­li olu­şum­lar or­ta­ya çık­mış­tır. Bu olu­şum­la­rın içe­ri­sin­de­ki bir­çok ki­şi, ‘Kürt mil­li­yet­çi­li­ği­’ ye­ri­ne ‘Mark­sis­t’ söy­lem­ler­le saf­la­ra ka­zan­dı­rıl­mış­tır.

DHKP-C’­nin PKK ile yap­tı­ğı an­laş­ma ha­la de­vam et­mek­te­dir. Bu iki ör­güt be­lir­li alan­la­rı pay­laş­mak su­re­tiy­le ço­ğu za­man iş­bir­li­ği yap­mak­ta­dır­lar. PKK’­nın 1995 son­ra­sı şe­hir ey­lem­le­ri­nin te­me­li­ni oluş­tu­ran; bom­ba­lı sal­dı­rı ve üni­ver­si­te fa­ali­yet­le­ri­nin bir­ço­ğun­da DHKP-C ile or­tak­la­şa ha­re­ket edil­miş­tir. 2000 son­ra­sı dö­nem­de, çok faz­la di­le ge­ti­ril­me­miş ol­sa da bu iki ör­gü­tün it­ti­fa­kı de­vam et­mek­te­dir.

Terör Örgütlerinin Genç Bireyi, Örgüt Militanı Haline Getirme Süreci

Te­rör ör­güt­le­ri, üni­ver­si­te­li genç bi­rey­le­re ulaş­tık­tan ve ör­güt içe­ri­si­ne da­hil et­tik­ten son­ra ye­ni bir sü­re­ci baş­lat­mak­ta­dır­lar. “Genç bi­re­yin, te­rö­rist ha­li­ne dö­nüş­tü­rül­me­si­” ola­rak da ta­nım­la­na­bi­le­cek bu sü­re­ce iliş­kin en be­lir­gin, dik­kat çe­ken aşa­ma­lar şun­lar­dır:

Ya­sa­dı­şı fa­ali­yet gös­te­ren ör­güt­le­rin ele­man­la­rı; eği­tim ve öğ­re­tim dö­ne­mi sü­re­sin­ce yar­dım­cı ol­mak, ar­ka­daş­lık kur­mak, ka­la­cak yer, ki­tap, pa­ra bi­le te­min ede­rek yak­laş­ma­ya ça­lı­şır­lar. Bu ki­şi­ler ge­nel­de oku­lun 3. ve­ya 4. sı­nıf­la­rın­da oku­yan 5-6 yıl­lık öğ­ren­ci­ler­dir.

Ör­güt ele­man­la­rı bu aşa­ma­dan son­ra söz­de dev­let sis­te­mi­nin bo­zuk ol­du­ğu, YÖ­K’­ün kal­dı­rıl­ma­sı ge­rek­ti­ği, eği­tim gi­der­le­ri­nin faz­la ol­du­ğu, yurt­la­rın pa­ha­lı ve ye­ter­siz ol­du­ğu te­ma­la­rı­nı iş­le­ye­rek, öğ­ren­ci so­run­la­rı ko­nu­sun­da has­sas ol­duk­la­rı iz­le­ni­mi­ni ver­me­ye ça­lı­şır­lar.

Okul­lar­da­ki öğ­ren­ci­le­ri; top­lan­tı­la­ra ve­ya sos­yal fa­ali­yet adı al­tın­da ku­lüp­le­re da­vet eder ve gö­rüş­le­ri çer­çe­ve­sin­de bil­gi­len­dir­me­ye baş­lar­lar.

Bir son­ra­ki aşa­ma­da ise ör­güt­sel ki­tap, der­gi okut­tur­ma, vi­de­o iz­let­tir­me, sos­yal fa­ali­yet adı al­tın­da se­mi­ner ve top­lan­tı­la­ra, ku­lüp­le­re, der­nek ve lo­kal­le­re da­vet su­re­tiy­le, ken­di dü­şün­ce­le­ri­ni em­po­ze et­me­ye ça­lı­şır­lar.

Ki­şi, on­lar­la bir­lik­te ol­sa da ol­ma­sa da, ken­di saf­la­rı­na çek­mek ama­cıy­la ya­lan söy­le­me­ye baş­lar­lar. He­def se­çi­len ki­şi­nin po­lis ka­yıt­la­rı­na gö­re ör­gü­te üye ola­rak gö­rül­dü­ğü söy­len­ti­si çı­ka­ra­rak psi­ko­lo­jik bas­kı oluş­tu­rur­lar.

Gi­de­rek kork­ma­ya baş­la­yan öğ­ren­ci kim­se­ye baş­vu­ra­maz ha­le ge­lir, yal­nız­lık ve gü­ven­siz­lik his­le­riy­le ör­gü­te da­ha da faz­la yak­la­şır. Ör­güt ta­ra­fın­dan okul dı­şın­da­ki fa­ali­yet­le­re ve top­lan­tı­la­ra da­vet edi­le­rek “yal­nız de­ğil­si­n” me­sa­jı, tam da bu dö­nem­de ki­şi­ye ve­ri­lir.

Ör­güt ela­man­la­rı, he­def­te­ki öğ­ren­ci ya da öğ­ren­ci­le­ri bu yön­de şart­lan­dır­dık­tan son­ra, ki­şi­nin ör­gü­te adap­te ol­ma­sı­nı sağ­la­mak ama­cıy­la afiş ve bil­di­ri da­ğıt­tır­ma, söz­de kah­ra­man ki­şi­le­ri an­ma gün­le­ri dü­zen­let­me, si­ya­si par­ti­le­re ve eği­tim ku­rum­la­rı­na ya­pı­lan sal­dı­rı­la­ra yö­nelt­me, ör­güt adı­na pro­pa­gan­da ey­lem­le­ri yap­tır­ma sü­re­ci­ne gi­rer­ler.

Ya­sa­dı­şı fa­ali­yet­ler­le öğ­ren­ci­yi po­lis­le kar­şı kar­şı­ya ge­ti­re­rek, his­set­ti­re­cek­le­ri suç­lu­luk duy­gu­su­nu kul­la­nıp, po­lis­le, dev­let­le ve hat­ta ai­le ile öğ­ren­ci­nin bağ­la­rı­nı ko­par­ma­ya ça­lı­şır­lar.

Bü­tün bu aşa­ma­lar­dan ge­çi­ri­len genç; si­lah­lı eği­tim, is­tih­ba­rat, ke­şif, bom­ba­la­ma, sa­bo­taj, soy­gun ve si­lah­lı pro­pa­gan­da ey­lem­le­ri­ne yö­nel­ti­le­rek ar­tık ör­gü­tün kir­li emel­le­rin­de kul­lan­dı­ğı, yü­re­ği kin ve nef­ret­le dol­dur­muş bir ro­bot ha­li­ne ge­ti­ri­lir.

  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x

Yazarın Diğer Yazıları

  • KPSS skandalının arka planı ve bundan sonra olması gerekenler - 03 Ağustos 2022
  • Bir kumpasın belgeleriyle çöküşü - 10 Temmuz 2022
  • Bir doktorun mektubu: "Hayatımızı adadık, bize yapılanlar reva mıdır" - 07 Temmuz 2022
  • Çocuk anneler ve elimizden giden bir şehir: Hatay Gerçekleri - 27 Haziran 2022
  • Üniversitelerde, liselerde, ilkokullarda Atatürk yasağı! - 11 Haziran 2022
  • Katillere Türkiye'ye giriş müjdesi! - 06 Haziran 2022
  • İstanbul'da 2 yıldır ameliyat bekleyen genç ve sağlık sistemimiz! - 01 Haziran 2022
  • Gökçeada Belediye Başkanı Ünal Çetin'den haberiniz var mı? - 27 Mayıs 2022
  • Suriyeliler, siyasi olaylara dahil edilmek isteniyor! - 27 Mayıs 2022
  • 5 yıl atanmayı, 70m2 güneş görmeyen bir evde yaşamak için beklemişim - 23 Mayıs 2022
  • Türk üniversiteleri böyle pazarlanıyor: Yorucu giriş sınavlarına ihtiyaç duyulmadan - 19 Mayıs 2022
  • Arap ülkelerine kampanya: Sınavsız Tıp okuyun, Türk vatandaşlığına hak kazanın - 17 Mayıs 2022
  • SADAT Nedir, ASSAM faaliyetleri hakkında; Erdoğan'ı Mehdi mi sanıyorlar - 14 Mayıs 2022
  • Devlet hastanelerinden randevu almak imkansızlaştı! - 10 Mayıs 2022
  • Yabancı suçlularda patlama, Ağır Ceza Mahkemesi yazı işleri müdürünün anlattıkları - 06 Mayıs 2022
  • İdam cezası alanlar nasıl Türkiye'ye geliyor - 15 Nisan 2022
  • Kaçaklar Türkiye'de nasıl kalıyor, kimler yardımcı oluyor hangi yöntemler kullanılıyor! - 15 Nisan 2022
  • "Ben evlenmek istiyorum Türk biriyle senin gibi" - 13 Nisan 2022
  • "Ama artık siz Arapça bilecek" - 12 Nisan 2022
  • Başakşehir'in bozulan ekonomik ve demografik yapısı; vatandaşlar tepkili - 12 Nisan 2022
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Köşe Yazarları
KPSS skandalının arka planı ve bundan sonra olması gerekenler
Batuhan Çolak
KPSS skandalının arka planı ve bundan sonra olması gerekenler
4 Temmuz 2003 kara ve skandal Çuval Olayı!
Altay Tokat
4 Temmuz 2003 kara ve skandal Çuval Olayı!
Gökhan Bozkurt
Gökhan Bozkurt
3 büyüklere düşen cumhuriyetimizin 100. yılında bir Cumhuriyet Kupası düzenlemektir
6'lı masa strateji değiştirmeli
Emin Şirin
6'lı masa strateji değiştirmeli
Mithat Paşa'yı Kim öldürdü?
Ümit Doğan
Mithat Paşa'yı Kim öldürdü?
Başarısız olanlar asla denemeyenlerdir!
Ünal Çetin
Başarısız olanlar asla denemeyenlerdir!
Osmanlı'nın kazandığı son savaş ve Mustafa Kemal
Doç. Dr. Levent Akçay
Osmanlı'nın kazandığı son savaş ve Mustafa Kemal
Türklük üzerine yürütülen organize çalışmayı açıklıyorum
Gülcan Havva Eraslan
Türklük üzerine yürütülen organize çalışmayı açıklıyorum
Metaverse hayatımızda neleri değiştirecek?
Onur Ünlü
Metaverse hayatımızda neleri değiştirecek?
Örümcek Adam, Kaptan Amerika ve Müge Anlı
İsmail Pişer
Örümcek Adam, Kaptan Amerika ve Müge Anlı
Siyasilerin geçişi için türlü önlemleri alanlar, ormanlar için ne yaptı
Prof. Dr. İlyas Doğan
Siyasilerin geçişi için türlü önlemleri alanlar, ormanlar için ne yaptı
Pudra şekeri üzerinde tepinmek!
Gürcan Dağdaş
Pudra şekeri üzerinde tepinmek!
Her şey bir kahve ile başladı; Buenos Aires
Onur Öztürk
Her şey bir kahve ile başladı; Buenos Aires
Kravatlı İslamcılar!
Habib Yalçın
Kravatlı İslamcılar!
Çok Okunan Haberler
Ankara Keçiören'de yaşanan gerginlik sosyal medyanın gündemine oturdu, yaşlı adam gencin imdadına son anda yetişti
Ankara Keçiören'de yaşanan gerginlik sosyal medyanın gündemine oturdu,...
Taksim İstiklal caddesinde
Taksim İstiklal caddesinde "Suriye" sloganları atan bir gruba müdahale...
Kendisini mehdi ilan eden Tuncer Çiftçi, kartonpiyer duvarı tekme atarak yıktı
Kendisini mehdi ilan eden Tuncer Çiftçi, kartonpiyer duvarı tekme atarak...
Ana Sayfa
Gündem
Spor
Siyaset
Ekonomi
Dünya
Medya
Teknoloji
Kültür-Sanat
Sağlık
Yaşam
Eğitim
Foto Galeri
Köşe Yazarları
Günün Haberleri
Arşiv
Hava Durumu
Nöbetci Eczaneler
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Medya
  • Sağlık
  • Siyaset
  • Spor
  • Foto Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Hava Durumu
  • Nöbetci Eczaneler

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.