Anasayfa
  • Gündem
  • Spor
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Medya
  • Teknoloji
  • Kültür-Sanat
  • Sağlık Yaşam Eğitim
  • Ara
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. Sarsıcı Gerçekler: Ankara - Konya YHT hattını hangi firmanın yaptığı ortaya çıktı!
Gündem
Yayınlanma: 05 Temmuz 2021 - 09:08

Sarsıcı Gerçekler: Ankara - Konya YHT hattını hangi firmanın yaptığı ortaya çıktı!

Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattındanki Çorlu tren katliamını andıran şok görüntüleri Aykırı'nın gündeme getirmesinin ardından hat, ulaşıma kapatılmıştı. Yağışların ardından rayların altındaki dolgu alanların tamamı çökerken Çorlu tren katliamından ders çıkarılmadığı bir kez daha gözler önüne serildi.

Gündem
05 Temmuz 2021 - 09:08
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Sarsıcı Gerçekler: Ankara - Konya YHT hattını hangi firmanın yaptığı ortaya çıktı!
Sözcü yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşe yazısında aşırı yağış sonrası çökme potansiyeli olması nedeniyle kapatılan Ankara-Konya yht hattının kimler tarafından yapıldığını ele aldı. 

Konya Ankara YHT hattında Çorum tren katliamını andıran görüntüler
İLGİLİ HABER
Konya Ankara YHT hattında Çorum tren katliamını andıran görüntüler

Toker, Aykırı'nın gündeme getirdiği, Ankara-Konya YHT hattında ortaya çıkan görüntülerin akıllara 25 kişinin öldüğü, 340 kişinin yaralandığı Çorlu Tren faciası getirdiğini belirtti. Toker, Ankara-Konya arası hattın kapanması ile yeni bir facianın önüne geçildiğini belirtti.

Ankara-Konya Yüksek hızlı tren hattından Çorlu tren katliamını andıran şok görüntüler. Yağışların ardından rayların altındaki dolgu alanların tamamı çöktü. pic.twitter.com/zcy315Alrn

— Aykırı (@aykiricomtr) July 3, 2021

Çiğdem Toker’in yazısı şöyle; 
Ankara-Konya YHT (Yüksek Hızlı Tren) hattı, aşırı yağışın yol açtığı zarar nedeniyle ulaşıma kapatıldı. İyi oldu. Menfezler taşmış, rayların altındaki dolgu alanları boşalmıştı çünkü. Fotoğrafları gören herkesin aklına 25 kişinin öldüğü, 340 kişinin yaralandığı Çorlu Tren faciası geldi. Çorlu'da da hat ulaşıma kapatılsaydı, katliam gibi o facianın yaşanmayacağını düşündü birçok kişi.

★★★

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası'nın o dönem hazırladığı rapordaki çarpıcı bir tespiti hatırlatma zamanı. Rayları askıda bırakan tren yolu altındaki menfez dolgusu içindeki malzemede “kırık mermer, fayans ve beton parçaları bulunduğu” görülmüştü. Evet, kırık fayans ve mermer parçaları…

Gerçek sorumluların üç yıldır itinayla (!) saptanmadığı, kayıp yakınlarının ömrünü tüketen acısını çoğaltan yargılama, o çok iyi bildiğimiz “cezasızlık” atmosferinde devam ediyor.

TCDD'nin Ankara-Konya hattının kapanması dolayısıyla yaptığı açıklama da bir tuhaf. Bakım ve onarım ekipleri inceleme yapacakmış, önlemler alacakmış. Seferler başlayınca kamuoyuyla paylaşılacakmış. Orada ne olduğuna dair bir aydınlatma bilgisi yok.

Oysa herkes bu projeyi kimin yaptığını merak ediyor ve bilmek, vatandaşın en doğal hakkı. Ankara-Konya YHT'yi kimlerin yaptığını açık kaynaklardan okurlarla paylaşalım.

Ana yüklenici, Yapı Merkezi. (Şirket; garantili Avrasya Tüneli ile inşaatı devam eden garantili Çanakkale Köprüsü'nün müteahhidi. Yapı Merkezi'nin sitesindeki bilgilere göre şirket projedeki üstyapıyı gerçekleştirmiş.)

Projenin Kapsamı
Projedeki tüm hat üstyapısı, elektrifikasyon, sinyalizasyon, telekomünikasyon ve merkezî kontrol sistemlerinin tasarım, üretim, montaj, işletmeye alınma ve personel eğitim hizmetleri Yapı Merkezi tarafından gerçekleştirilmiştir.

Hat üstyapısı: (balast altı ve balast tabakaları, travers, ray, makas vb.) Yapım ve işletmeye alma işleri.

Elektrifikasyon: (transformatör merkezleri, katener sistemi, uzaktan kumada merkezi) Tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri.

Sinyalizasyon: Tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri.

Telekomünikasyon: (gsm-r sistemi, transmisyon sistemi, fiber optik ve haberleşme kablo altyapısı, telefon-anons-yolcu bilgilendirme sistemleri) Tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri.

Altyapı Öztaş İnşaat'tan
Ankara-Konya YHT hattının altyapı işlerini de Öztaş İnşaat üstlenmiş. Yine şirketin kendi sitesinde sorumluluk sahaları şöyle tanımlanmış

İşveren: tcdd Konum: Konya

Proje Tanımı:
250 km/h yüksek hızlı demiryolu altyapı inşaatı.

Proje kapsamında tamamlanan işler:
■ 15.6 milyon m3 kazı
■ 5.9 milyon m3 dolgu
■ 17 adet üst geçit
■ 25 adet alt geçit
■ 52 adet menfez
■ 1 adet köprü
■ 1.485 metre tünel
■ 18.472 metre telçit
Belki bu bilgiler doğrultusunda, TCDD yönetimi açısından sorumluluk tespiti kolaylaşır, kim bilir…
# ankara# konya# hızlı tren# yht# tcdd
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
AK Parti’den istifa etti, büyük almış aldı!
AK Parti’den istifa etti, büyük almış aldı!
Özgür Özel’e saldıran Selçuk Tengioğlu’nun ifadesi ortaya çıktı!
Özgür Özel’e saldıran Selçuk Tengioğlu’nun ifadesi ortaya çıktı!
Ulaştırma Bakanı'ndan
Ulaştırma Bakanı'ndan "Kanal İstanbul" açıklaması: Vazgeçmedik!
Mattia Ahmet Minguzzi'nin mezarına saldıranlar için istenilen ceza belli oldu
Mattia Ahmet Minguzzi'nin mezarına saldıranlar için istenilen ceza belli oldu
Son Haberler
Eski futbolcu Nihat Kahveci çocuklarına 500 metreden fazla yaklaşamayacak
Eski futbolcu Nihat Kahveci çocuklarına 500 metreden fazla yaklaşamayacak
Yeni Papa belli oldu: Tarihte bir ilk!
Yeni Papa belli oldu: Tarihte bir ilk!
Hesabı kapatılan İmamoğlu'nun ilk mesajını Özgür Özel paylaştı
Hesabı kapatılan İmamoğlu'nun ilk mesajını Özgür Özel paylaştı
Kemal Kılıçdaroğlu ifadeye çağrıldı!
Kemal Kılıçdaroğlu ifadeye çağrıldı!
Okul bahçesinde öğretmen cinayeti!
Okul bahçesinde öğretmen cinayeti!
Biden, İsrail Cumhurbaşkanının önünde diz çöktü
Biden, İsrail Cumhurbaşkanının önünde diz çöktü

Ana Sayfa
Gündem
Spor
Siyaset
Ekonomi
Dünya
Medya
Teknoloji
Kültür-Sanat
Sağlık
Yaşam
Eğitim
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Günün Haberleri
Arşiv
Hava Durumu
Nöbetci Eczaneler
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Medya
  • Sağlık
  • Siyaset
  • Spor
  • Foto Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Hava Durumu
  • Nöbetci Eczaneler

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.