Sarsıcı Gerçekler: Ankara - Konya YHT hattını hangi firmanın yaptığı ortaya çıktı!

Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattındanki Çorlu tren katliamını andıran şok görüntüleri Aykırı'nın gündeme getirmesinin ardından hat, ulaşıma kapatılmıştı. Yağışların ardından rayların altındaki dolgu alanların tamamı çökerken Çorlu tren katliamından ders çıkarılmadığı bir kez daha gözler önüne serildi.

Sarsıcı Gerçekler: Ankara - Konya YHT hattını hangi firmanın yaptığı ortaya çıktı!
05 Temmuz 2021 - 09:08
Sözcü yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşe yazısında aşırı yağış sonrası çökme potansiyeli olması nedeniyle kapatılan Ankara-Konya YHT hattının kimler tarafından yapıldığını ele aldı. 

Toker, Aykırı'nın gündeme getirdiği, Ankara-Konya YHT hattında ortaya çıkan görüntülerin akıllara 25 kişinin öldüğü, 340 kişinin yaralandığı Çorlu Tren faciası getirdiğini belirtti. Toker, Ankara-Konya arası hattın kapanması ile yeni bir facianın önüne geçildiğini belirtti.
Çiğdem Toker’in yazısı şöyle; 
Ankara-Konya YHT (Yüksek Hızlı Tren) hattı, aşırı yağışın yol açtığı zarar nedeniyle ulaşıma kapatıldı. İyi oldu. Menfezler taşmış, rayların altındaki dolgu alanları boşalmıştı çünkü. Fotoğrafları gören herkesin aklına 25 kişinin öldüğü, 340 kişinin yaralandığı Çorlu Tren faciası geldi. Çorlu'da da hat ulaşıma kapatılsaydı, katliam gibi o facianın yaşanmayacağını düşündü birçok kişi.

★★★

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası'nın o dönem hazırladığı rapordaki çarpıcı bir tespiti hatırlatma zamanı. Rayları askıda bırakan tren yolu altındaki menfez dolgusu içindeki malzemede “kırık mermer, fayans ve beton parçaları bulunduğu” görülmüştü. Evet, kırık fayans ve mermer parçaları…

Gerçek sorumluların üç yıldır itinayla (!) saptanmadığı, kayıp yakınlarının ömrünü tüketen acısını çoğaltan yargılama, o çok iyi bildiğimiz “cezasızlık” atmosferinde devam ediyor.

TCDD'nin Ankara-Konya hattının kapanması dolayısıyla yaptığı açıklama da bir tuhaf. Bakım ve onarım ekipleri inceleme yapacakmış, önlemler alacakmış. Seferler başlayınca kamuoyuyla paylaşılacakmış. Orada ne olduğuna dair bir aydınlatma bilgisi yok.

Oysa herkes bu projeyi kimin yaptığını merak ediyor ve bilmek, vatandaşın en doğal hakkı. Ankara-Konya YHT'yi kimlerin yaptığını açık kaynaklardan okurlarla paylaşalım.

Ana yüklenici, Yapı Merkezi. (Şirket; garantili Avrasya Tüneli ile inşaatı devam eden garantili Çanakkale Köprüsü'nün müteahhidi. Yapı Merkezi'nin sitesindeki bilgilere göre şirket projedeki üstyapıyı gerçekleştirmiş.)

Projenin Kapsamı
Projedeki tüm hat üstyapısı, elektrifikasyon, sinyalizasyon, telekomünikasyon ve merkezî kontrol sistemlerinin tasarım, üretim, montaj, işletmeye alınma ve personel eğitim hizmetleri Yapı Merkezi tarafından gerçekleştirilmiştir.

Hat üstyapısı: (balast altı ve balast tabakaları, travers, ray, makas vb.) Yapım ve işletmeye alma işleri.

Elektrifikasyon: (transformatör merkezleri, katener sistemi, uzaktan kumada merkezi) Tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri.

Sinyalizasyon: Tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri.

Telekomünikasyon: (gsm-r sistemi, transmisyon sistemi, fiber optik ve haberleşme kablo altyapısı, telefon-anons-yolcu bilgilendirme sistemleri) Tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri.

Altyapı Öztaş İnşaat'tan
Ankara-Konya YHT hattının altyapı işlerini de Öztaş İnşaat üstlenmiş. Yine şirketin kendi sitesinde sorumluluk sahaları şöyle tanımlanmış

İşveren: TCDD Konum: Konya

Proje Tanımı:
250 km/h yüksek hızlı demiryolu altyapı inşaatı.

Proje kapsamında tamamlanan işler:
■ 15.6 milyon m3 kazı
■ 5.9 milyon m3 dolgu
■ 17 adet üst geçit
■ 25 adet alt geçit
■ 52 adet menfez
■ 1 adet köprü
■ 1.485 metre tünel
■ 18.472 metre telçit
Belki bu bilgiler doğrultusunda, TCDD yönetimi açısından sorumluluk tespiti kolaylaşır, kim bilir…

YORUMLAR

  • 0 Yorum