Üniversite kayıtları başladı! Üniversite e-kayıt nasıl yapılır, kayıt için gerekli belgeler neler?

Pandemi süresince 2 yıldır evde eğitim gören milyonlarca öğrenci, yüz yüze eğitimi heyecanla beklerken üniversiteler için yeni eğitim öğretim yılının kayıtları dün başladı. Kayıtların başlamasıyla öğrencilerin kimisi kazandıkları üniversiteye giderek kaydını oluştururken kimisi de e-devlet üzerinden kaydını yapıyor. Peki Üniversite kaydı nasıl yapılır, üniversite kaydı için hangi belgeler gerekli, e-kayıt nasıl yapılır? İşte 2021-2022 eğitim öğretim dönemi için merak edilenler… 

Üniversite kayıtları başladı! Üniversite e-kayıt nasıl yapılır, kayıt için gerekli belgeler neler?
05 Eylül 2021 - 10:24
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yerleştirme sonuçlarının açıklanmasıyla lisans ve ön lisans programlarını kazanan öğrenciler, çevrimiçi kayıtları 4 Eylül'de yapmaya başladı. Şehir dışında üniversite kazanan öğrenciler için kolaylık yaratan e-kayıt, 4-8 Eylül tarihleri arasında yapılacakken kazandığı üniversiteye giderek kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler ise 6-10 Eylül tarihleri arasında kayıt yaptırabilir. 

E-KAYIT NASIL YAPILIR?
Üniversite öğrencilerine kolaylık sağlayan e-kayıt süreci, e-devlet üzerinden yapılıyor. Öğrencilerin e-kayıt yapmaları durumunda üniversiteye gitmelerine gerek kalmazken elektronik kayıt 4-8 Eylül tarihleri arasında yapılıyor. 
E-kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler şu yolu izleyerek üniversite kaydını birkaç dakikada yapabilir; 
•    İlk olarak e-devlete giriş yapmalısınız.
•    E-devlete giriş yapıldıktan sonra site içi arama butonuna "E-Kayıt" yazıp aratmalı, çıkan sonuçlarda "Üniversite E-Kayıt" bağlantısına tıklamalısınız.
•    Bu aşamadan sonra e-devlet üzerindeki profil ve iletişim bilgilerini doldurarak üniversite kaydınızı oluşturabilirsiniz. Bu bilgileri doldurmayan öğrenciler e-kayıt işlemini gerçekleştiremez.

ÜNİVERSİTE KAYDI NASIL YAPILIR?
E-kayıt yapmak istemeyen öğrencilerin, 6-10 Eylül 2021 tarihleri arasında kayıt hakkı kazandıkları üniversiteye gerekli belgelerle giderek kaydını yapmaları gerekmektedir. Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.

ÜNİVERSİTE KAYDI İÇİN GEREKEN BELGELER
Sınav sonuçlarının açıklanmasını uzun süre bekleyen adaylar, YKS sonuçlarının da açıklanmasıyla lisans ya da ön lisans öğrencisi olmaya hak kazandılar. Kazanılan üniversiteye giderek kaydını oluşturacak öğrenciler, Yükseköğretim Kurulunun şart koştuğu belgeleri üniversiteye teslim etmeleri gerekmektedir. Üniversite kayıtları için gereken belgeler şöyle sıralanabilir;

•    Mezun olunan ortaöğretim kurumunun diploması. Diplomanın aslı, onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi de olabilir.
•    Eğer aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge 
•    12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
•    Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge
•    Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri

YORUMLAR

  • 0 Yorum