Sözcü gazetesi satıldı mı! Çarpıcı iddia

Sözcü gazetesinin İsviçreli bir şirkete satıldığı iddia edildi. Çıkan haberlerden sonra Sözcü'nün avukatından açıklama geldi.

Sözcü gazetesi satıldı mı! Çarpıcı iddia
19 Kasım 2020 - 08:10 - Güncelleme: 19 Kasım 2020 - 08:15

Medyakoridoru'ndan Canan Kaya'nın haberine göre Sözcü medya grubu yurt dışına satıldı. İsviçreli bir firmanın satın aldığı grupta Sözcü'nün şu anki sahibinin yönetim kurulu üyesi olduğu görülüyor.

İşte Medyakoridoru'nun haberi:

Geçtiğimiz eylül ayında sozcu.com.tr'de görev yapan birçok çalışan, işten çıkarmaların yasak olduğu bir dönemde uzun süreli ücretsiz izne gönderilmemek için istifaya zorlanmıştı. Aralarında yöneticilerin de bulunduğu 20 kişinin görevine istifaya zorlanarak son verilmiş, SRT Sivas TV’nin lisans hakkı alındıktan sonra açılması planlanan Sözcü TV’nin başına ise Erdoğan Aktaş getirilmişti.
 
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’ndan (RTÜK) logo ve isim değişikliğini uzun süre alamayan Sözcü TV’nin başında ise uzun süredir sozcu.com.tr’nin yayın yönetmeni olan Mustafa Çetin bulunuyordu. Maslak’ta Sözcü Gazetesi’nin merkezinin de taşındığı binanın Sözcü’nün sahibi Burak Akbay’a bildirmesinin ardından, hem Çetin’in hem de ekibinin işten çıkarıldığı Sözcü’ye yakın kaynaklardan Medyakoridoru'na aktarılmıştı. SRT TV test yayını halen devam ederken, Sözcü Gazetesi, Korkusuz Gazetesi, GırGır, Amk (Spor),Sözcü TV ve sozcu.com.tr şirketlerinin sahibi olan Estetik Yayıncılık şirketinin merkezinin ise İsviçre’ye taşındığı ortaya çıktı.

İSVİÇRE MERKEZLİ ŞİRKET TEK SAHİP OLDU
Sözcü’de yaşanan işten çıkarmalar ve televizyon kurulumu için adımlar atılmadan önce uzun süredir hakkında yakalama kararı olan patron Burak Akbay’ın İsviçre’de Beme Media A.G şirketini kurduğu ortaya çıktı.
*Beme Media A.G. binası
Sözcü’nün, yani Estetik Yayıncılık’ın tek sahibi haline gelen Beme Media A.G’nin yönetim kurulu başkanı Boyd Zachery Brannon olurken, Akbay ise yönetim kurulu üyesi oldu. Şirket, daha önce farklı bir isme sahip iken yeni adı Beme Media olarak belirlendi. Şirketin İsviçre ticaret kurumu kayıtlarındaki adresi de Ticaret Sicil Gazetesi’nde yer aldı.
İşte, o belgeler:

SÖZCÜ'NÜN AVUKATINDAN AÇIKLAMA
İddialara gazetenin avukatı İsmail Yılmaz’dan cevap geldi. Medyaradar’a açıklama yapan Av.İsmail Yılmaz, “Sözcü Gazetesi satılmadı. Sözcü’nün sahibi Burak Akbay’dır. Gerçek dışı bilgi yayarak, Sözcü’ye zarar vermek isteyenlere karşı gerekli yasal işlemler yapılacaktır” şeklinde konuştu.


YORUMLAR

  • 0 Yorum