Piyasalarda rekabetin sağlanması ve korunmasıyla görevli olan Rekabet Kurumu; Amazon Türkiye, Trendyol ve Hepsiburada olmak üzere toplam 3 E-Ticaret firması hakkında otomatik fiyatlandırma soruşturması açıldığını açıkladı.
Rekabet Kurumu'nun yaptığı yazılı açıklamada, "Ön araştırmada elde edilen bilgi, belge ve yapılan tespitleri 19.10.2023 tarihli toplantısında müzakere eden Rekabet Kurulu, bulguları ciddi ve yeterli bularak; otomatik fiyatlandırma mekanizması uygulayan firmalara soruşturma açılmasına karar verilmiştir" ifadelerine yer verildi.
OTOMATİK FİYATLANDIRMA NEDİR?
Otomatik Fiyatlandırma, işletmelerin ürünlerin fiyatını her değiştirmek istediğinizde tekrar stok koduna (SKU) gitmek zorunda kalmadan, "Öne Çıkan Teklif Fiyatı" gibi durumlar karşısında katalogdaki SKU'ların fiyatlarını otomatik olarak ayarlamayı sağlayan bir sistemdir. SORUŞTURMANIN KAPSAMI GENİŞLEDİ Bir vatandaşın kampanyalı olarak fiyat belirlediği ürün, satışa koyulduktan sonra farklı bir fiyatta olduğunu görmesi ve şikayette bulunmasıyla başlayan soruşturma üç büyük firma ile ibaret kalmadı. Şikâyet ile başlayan soruşturma genel kapsamlı bir incelemeye döndü ve bütün e-ticaret şirketlerine yönelik bir çalışma başlatıldı.
Otomatik Fiyatlandırma, işletmelerin ürünlerin fiyatını her değiştirmek istediğinizde tekrar stok koduna (SKU) gitmek zorunda kalmadan, "Öne Çıkan Teklif Fiyatı" gibi durumlar karşısında katalogdaki SKU'ların fiyatlarını otomatik olarak ayarlamayı sağlayan bir sistemdir. SORUŞTURMANIN KAPSAMI GENİŞLEDİ Bir vatandaşın kampanyalı olarak fiyat belirlediği ürün, satışa koyulduktan sonra farklı bir fiyatta olduğunu görmesi ve şikayette bulunmasıyla başlayan soruşturma üç büyük firma ile ibaret kalmadı. Şikâyet ile başlayan soruşturma genel kapsamlı bir incelemeye döndü ve bütün e-ticaret şirketlerine yönelik bir çalışma başlatıldı.