Olay TV'nin kapatılması dış basının gündeminde

Yayın hayatına 30 Kasım’da başlayan Olay TV kapandı. Yurt dışı basında yer alan haberlerde, basın özgürlüğüne yönelik artan endişeler dile getirildi.

Olay TV'nin kapatılması dış basının gündeminde
26 Aralık 2020 - 17:44 - Güncelleme: 26 Aralık 2020 - 17:54

Olay TV’nin 26 gün süren yayın hayatının sona ermesi yurt dışı basınında da yer aldı. Cumhuriyet'ten Gizay Çelik'in aktardığına göre; haberlerde, "Gazeteciler, iktidarın yapılan haberleri beğenmediği gerekçesiyle kanalın kapandığına dikkat çekti’ denildi.



BLOOMBERG: İKTİDAR BASKISI FİŞİ ÇEKTİRDİ
Bloomberg'in haberinde, Olay TV’nin Genel Yayın Yönetmeni Süleyman Sarılar’ın, “Kanalın en büyük hissedarının hükümetten gelen yoğun baskı sonrasında fişi çekmeye karar verdiğini” şeklinde görüldü. Haberde, Bir zamanlar ana akım olan en büyük kanalların Recep Tayyip Erdoğan veya AKP ile yakınlığı olan iş insanları tarafından satın alındığı belirtilerek, “Bu olay Türkiye medya endüstrisinin kademeli gelişimini vurguluyor" denildi.



Bloomberg tarafından, Gazetecileri Koruma Komitesi’nin (CPJ) geçen yılki raporu hatırlatılarak, “Türkiye'nin 47 muhabiri tutuklandığını ve Çin'den sonra dünyadaki en büyük ikinci gazeteci hapishanesi” olduğu belirtildi.

AFP: BASIN ÖZGÜRLÜĞÜ ENDİŞELERİNİ ARTIRDI
"Türkiye’de muhalefet televizyonu 26 gün sonra kapandı" başlığıyla haber yapan AFP, "Türkiye’de Kürt yanlısı muhalefet görüşlerini yayınlayan bir özel televizyon kanalı, bir aydan kısa süre içinde kapandı. Bu durum, hak savunucularının sıklıkla dile getirdiği, ülke içinde sık sık cezalandırılan basın özgürlüğü endişelerini artırdı” yorumunda bulundu.



Haberde, “Çağlar kanalın editör çizgisinin Kürt yanlısı muhalefete çok yaklaşması nedeniyle çekildiğini söylerken Sarılar, hükümetin baskısına boyun eğdiğini iddia etti” denildi.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum