Limak-Kalyon-Cengiz'in elenmesiyle iptal edilen Çukurova Havaalanı ihalesi yeniden yapılıyor

Limak-Kalyon-Cengiz ortaklığının Çukurova Havaalanı ihalesinde elenmesinin ardından ihale iptal edilmişti. 26 Ekim'de yeniden yapılacak ihale öncesinde yeni iddialar gündeme geldi. Şartnamede değişiklikler yapılarak ödeme dengelerinin yüklenici firma lehine düzenlendiği ifade edildi.

Limak-Kalyon-Cengiz'in elenmesiyle iptal edilen Çukurova Havaalanı ihalesi yeniden yapılıyor
17 Ekim 2020 - 09:30

Cengiz-Limak-Kalyon ortaklığının Çukurova Havaalanı ihalesini kaybetmesinin ardıdan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), ihaleyi iptal etti ve  üstyapı tesislerinin yap-işlet-devret (YİD) modeli ile yapımı ve işletilmesi için yeniden ihale açtı. 26 Ekim'de gerçekleştirilecek ihale öncesinde yeni iddialar gündeme geldi.

AK Parti iktidarından en büyük ve önemli ihaleleri alan Limak-Kalyon-Cengiz İnşaat ortak girişimi ilk ihalede elenmiş, sonrasında da ihale iptal edilmişti. İhaleye 26 Ekim’e kadar teklif verilebilecek. İhale de bu tarihte gerçekleştirilecek. 

"İDARENİN KONTROLÜNÜ DEVRE DIŞI BIRAKACAK DEĞİŞİKLİKLER"
Cumhuriyet'ten Mustafa Lıcalı'nın haberine göre, CHP Adana Milletvekili Burhanettin Bulut, ihale öncesinde yapılan değişikliklere dikkat çekti. Bulut, Havaalanı üstyapı tesislerinin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile işletilmesi için şartnamenin değiştirildiğini ve yeni ihale sürecinin başladığını ifade etti.

"ŞARTNAME YÜKLENİCİ LEHİNE DEĞİŞTİRİLDİ"
Bulut şöyle devam etti:
“Son şartname ile önceki şartnameler karşılaştırıldığında ödemeler dengesinin tamamen yüklenici lehine değiştirildiği, projelerin tamamen yüklenici tarafından temin edilmesi gibi idarenin kontrolünü devre dışı bırakacak şekilde değişiklikler yapıldığı iddia edilmektedir. Ayrıca terminal binasının 60 bin metrekareye düşürülmesi belirlenmiş olmasına rağmen mevcut 150 bin metrekareye yayılmış enkaz inşaatın nasıl revize edileceği ve projenin bunun üzerine nasıl kurgulanacağı hususları tamamen belirsiz hale getirilmiştir. Söz konusu ihalenin haricinde mevcut enkazla ilgili hususların ihale dışına kolaylıkla atılabileceği ve yatırıma ayrı bir yük getirebilme ihtimalleri projenin yüklenici firmanın kendisi tarafından yapılması nedeni ile ucu açık hale getirilmiştir. İhalenin ön proje olmaksızın yapılıyor olması yüklenicinin sahada mevcut olan her türlü sorunu idareye yıkacağı endişesi doğurmaktadır.”

MALİYETİ NEDİR?
Bulut, tüm proje kararlarının idare tarafından kontrolünü imkânsız kılacak bir şartname ile yükleniciye bırakılmasının “onarılmaz hataları” da beraberinde getireceğine dikkat çekti.

Bulut, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na şu soruları yöneltti: “Üstyapı tesisleri için açılan ilk proje ihalesinin iptal edilmesiyle kamu zararı ne olmuştur? Yeni proje ne kadara mal olmuştur? İdarenin elinde yatırımla ilgili 2 adet proje varken 3. ihalede bu projeler neden kullanılmamış ve proje temini yükleniciye bırakılmıştır? Limak-Cengiz-Kalyon Ortak Girişimi şartlı teklif nedeni ile elenmiştir. Elenmeye neden olan bu şartlar nelerdir? Bu değişiklikler elenen ortak girişime ihaleyi teslim etmek için mi yapılmaktadır?” 


YORUMLAR

  • 0 Yorum