Cumhurbaşkanı Erdoğan, son dakika açıklamasıyla 700 bin kamu işçisine %45 zam yapılacağını duyurdu. Bu zam oranıyla en düşük kamu işçisi maaşı 15 bin TL'ye yükselmiş oldu. Toplu sözleşme görüşmelerinde TÜRK-İŞ ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yürütülen görüşmeler sonucunda zam oranı belirlendi. Daha önce Bakan Bilgin tarafından yapılan açıklamada zam oranının bugün açıklanacağı ifade edilmişti. Bu kapsamda 4-D kamu işçileri de %45 zam oranından faydalanacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, zammı Beştepe’de düzenlenen basın toplantısında “Refah payı dahil ücretlerde yüzde 45 zam yapıyoruz. En düşük kamu işçisi ücretini de 15 bin liraya çıkarıyoruz” olarak açıkladı.
Erdoğan’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle: “Ülkemin menfaatlerini ve vicdanımı bir kenara koymadan hasbi bir değerlendirme yapalım istedim. Bana gelen bilgileri aşmaya gayret ettim. Bu protokolle yaklaşık 700 bin kardeşimizin 2023-2024’te alacağı ücretin çerçevesini belirliyoruz. Refah payı dahil ücretlerde yüzde 45 zam yapıyoruz. En düşük kamu işçisi ücretini de 15 bin liraya çıkarıyoruz.”