E-Devlet'te soy ağacı oluşturma dönemi! Soy ağacı nasıl oluşturulur? Soy ağacı oluşturma adresi

İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, eski tarihlere kadar uzanan soy bilgisini e-Devlet üzerinden ulaşılabilir hale getirmesinden sonra şimdi de vatandaşlar için alt-üst soy bilgileri ile soyağacı tasarlayabilecekleri "soyağacı oluşturma" hizmetini sundu. Hizmetin duyurulmasının ardından kısa sürede binlerce vatandaş, “Soyağacı nasıl oluşturulur, Soyağacı oluşturma servisine nereden girilir?” gibi sorulara yanıt aramaya başladı. 

E-Devlet'te soy ağacı oluşturma dönemi! Soy ağacı nasıl oluşturulur? Soy ağacı oluşturma adresi
07 Eylül 2021 - 13:09
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün sunduğu hizmet kısa sürede dikkat çekerken soyağacı oluşturma servisinin dakikada 200 bin isteğe cevap verebilecek olmasıyla olası yoğunluğun önüne geçilmesi hedefleniyor. Aynı zamanda soyağacı oluşturma servisi tasarlanırken çeşitli arka planlar, çerçeve ve farklı renk temaları da bulunuyor. İşte soyağacı oluşturma hizmeti hakkında merak edilenler…

SOYAĞACI NASIL OLUŞTURULUR?
Soyağacı oluşturma işlemi, e-Devlet üzerinden veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün internet sitesine girilerek yapılabiliyor. Soyağacını, e-Devletten oluşturmak isteyen vatandaşlar, ilk olarak "www.turkiye.gov.tr" adresine girmeleri gerekiyor. 

E-Devlet sistemine giriş yapan vatandaşlar, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü kısmından soyağacı oluşturma hizmetini seçilmeli.  

Soyağacı oluşturma hizmetini seçildikten sonra soyağacına ait elektronik belge hazır hale geliyor. 

Soyağacına, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün internet sitesinden erişmek isteyenler ise nvi.gov.tr adresinden e-Hizmetler kategorisini seçip e-Sorgulamalar kısmından Soyağacı Sorgulama hizmeti ekranını açmaları gerekiyor. Ekran açıldıktan sonra e-devlet hesabına giriş yapılarak soyağacı oluşturma hizmetine erişilebilecek. 

ALT ÜST SOY BİLGİSİ 1800’LÜ TARİHLERE KADAR KAYITLI
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından Merkezî Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS) Projesi kapsamında elektronik ortamda tutulan nüfus kütükleri sayesinde üst soya dair bilgiler kolayca edinilebiliyor.

MERNİS’te tutulan bilgiler, Osmanlı Dönemi’nde 1904 yılında yapılan genel nüfus sayımı ile elde edilen bilgilere dayandığı için 1800’lü yıllara kadar doğmuş olan kişilerin kaydına erişilebilme imkânı sağlıyor.

YORUMLAR

  • 0 Yorum