Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın metrolarda simge değişikliğine gitmesinin altında yalnızca sembolik bir anlam değil, daha büyük sebepler yatıyor.
Bu amaçla hareket eden Bakanlığın, yapımı devam etmekte olan 37,5 kilometre uzunluğuna sahip 9 istasyonlu Gayrettepe Havalimanı ile 31,5 kilometre uzunluğundaki 7 istasyonlu Halkalı- Havalimanı metro hatlarını işletmek için İBB iştiraki Metro A.Ş'den farklı şirket kurmaya hazırlandığı iddia edildi.
İBB ÇALIŞANLARI YÜKSEK MAAŞLA BAKANLIĞA TRANSFER EDİLİYOR!
Bakanlığın bunu gerçekleştirmek için ise Metro İstanbul A.Ş. bünyesindeki çok sayıda personeli yüksek maaşlarla transfer ettiği belirtiliyor.
Birgün'den İbrahim Arı'nın haberine göre, Bakanlık bünyesinde kurulacağı iddia edilen yeni şirketin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın onayını beklediği öğrenilirken, bakanlığın metro hatlarında İstanbul Kart’tan farklı bir bilet ve ödeme sistemi kullanılması için de özel bir çalışma yaptırdığı ifade ediliyor.
Konu hakkında Birgün'e açıklamarda bulunan İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin şu yorumda bulundu:
"Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul’da yapımı devam eden beş yeraltı metro projesi bulunuyor. Bunlardan 3’ü İBB Metro İstanbul A.Ş. tarafından işletilen metro ağına sinyal ve araç ile tam entegre olan hatlar. Diğer bir ifadeyle mevcut metro hatlarının devamı, uzatması niteliğinde olup, sinyal ve araç testleri Metro İstanbul A.Ş. yönetiminde yapılacak ve tamamlandığında işletilmek üzere İBB’ye teslim edilecek. Bu üç hattın test ve devreye alma süreçleri için ulaştırma Bakanlığı ve ibb görüşmeler yapıyor. Bu hatlar tamamlandığında maliyetleri İBB’nin genel bütçe vergi gelirleri tahsilat toplamı üzerinden ayrılacak paylardan yüzde 5 oranında kesilerek Hazine ve Maliye Bakanlığı’na aktarılacak.Ulaştırma Bakanlığı’nca yapımı devam eden ve İstanbul Yeni Havalimanı’na giden diğer iki metro hattının Ulaştırma Bakanlığı tarafından işletileceği ve bunun için bir şirket kurulacağı söyleniyor. Bu sebeple son iki yılda Metro İstanbul A.Ş.’den birçok teknik kadro bu şirkete geçmek için istifa etti. Söz konusu bu iki hattın test ve devreye alma süreçleri ve işletilmesi için Ulaştırma Bakanlığı’ndan İBB’ye herhangi bir talep gelmedi.”
"İMZA BEKLENDİĞİNİ BİLİYORUZ"
Bakanlığın metrolarda simge değişikliğine giderek ikililik yaratmasını eleştiren İBB Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir ise şöyle konuştu:
"Bakanlık bugüne kadar birçok metro yaptı ve farklı metro simgesi koymak gibi bir uygulamaya gitmedi. Zannediyorum ki şimdi Gayrettepe metro hattını da devretmeyecekler. Bu hattı Bakanlık kendisi işletecek, o nedenle de kendisine başka bir metro amblemi seçmiş gibi görünüyor.
Bakanlığın yaptığı diğer metro çalışmaları İstanbul metrosuna entegre olduğu için ve hatlarımızın devamı niteliğinde olduğu için işletme anlamında bize devretmek zorundalar. Yakında açılacağını belirtilen Gayrettepe- Havalimanı metrosu ise hiçbir hattımızın devamı değil. Tek başına bir metro hattı. Bildiğim kadarıyla Ulaştırma Bakanlığı bir şirket kuruyor bu metro hattını işletmek için. Bizim Metro A.Ş.’deki elemanlarımızın bir bölümünü de yüksek maaş vererek transfer ettiler. Şirketin kuruluşu için Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın imzasının beklendiğini biliyoruz."
2022'DE 2 METRO HATTI AÇILACAK
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı şantiyesinde geçen hafta inceleme yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, kasım ayında metro hattında test sürüşlerinin başlayacağını ve 2022 yılının ilk çeyreğinde metro hattının faaliyete geçmesinin planlandığını açıklamıştı. Bakan Karaismailoğlu, geçen temmuz ayında da Halkalı- Havalimanı metro hattının yüzde 60’ının tamamlandığını belirterek, hattın 2022 sonunda açılacağını duyurmuştu.
Bu amaçla hareket eden Bakanlığın, yapımı devam etmekte olan 37,5 kilometre uzunluğuna sahip 9 istasyonlu Gayrettepe Havalimanı ile 31,5 kilometre uzunluğundaki 7 istasyonlu Halkalı- Havalimanı metro hatlarını işletmek için İBB iştiraki Metro A.Ş'den farklı şirket kurmaya hazırlandığı iddia edildi.
İBB ÇALIŞANLARI YÜKSEK MAAŞLA BAKANLIĞA TRANSFER EDİLİYOR!
Bakanlığın bunu gerçekleştirmek için ise Metro İstanbul A.Ş. bünyesindeki çok sayıda personeli yüksek maaşlarla transfer ettiği belirtiliyor.
Birgün'den İbrahim Arı'nın haberine göre, Bakanlık bünyesinde kurulacağı iddia edilen yeni şirketin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın onayını beklediği öğrenilirken, bakanlığın metro hatlarında İstanbul Kart’tan farklı bir bilet ve ödeme sistemi kullanılması için de özel bir çalışma yaptırdığı ifade ediliyor.
Konu hakkında Birgün'e açıklamarda bulunan İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin şu yorumda bulundu:
"Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul’da yapımı devam eden beş yeraltı metro projesi bulunuyor. Bunlardan 3’ü İBB Metro İstanbul A.Ş. tarafından işletilen metro ağına sinyal ve araç ile tam entegre olan hatlar. Diğer bir ifadeyle mevcut metro hatlarının devamı, uzatması niteliğinde olup, sinyal ve araç testleri Metro İstanbul A.Ş. yönetiminde yapılacak ve tamamlandığında işletilmek üzere İBB’ye teslim edilecek. Bu üç hattın test ve devreye alma süreçleri için ulaştırma Bakanlığı ve ibb görüşmeler yapıyor. Bu hatlar tamamlandığında maliyetleri İBB’nin genel bütçe vergi gelirleri tahsilat toplamı üzerinden ayrılacak paylardan yüzde 5 oranında kesilerek Hazine ve Maliye Bakanlığı’na aktarılacak.Ulaştırma Bakanlığı’nca yapımı devam eden ve İstanbul Yeni Havalimanı’na giden diğer iki metro hattının Ulaştırma Bakanlığı tarafından işletileceği ve bunun için bir şirket kurulacağı söyleniyor. Bu sebeple son iki yılda Metro İstanbul A.Ş.’den birçok teknik kadro bu şirkete geçmek için istifa etti. Söz konusu bu iki hattın test ve devreye alma süreçleri ve işletilmesi için Ulaştırma Bakanlığı’ndan İBB’ye herhangi bir talep gelmedi.”
"İMZA BEKLENDİĞİNİ BİLİYORUZ"
Bakanlığın metrolarda simge değişikliğine giderek ikililik yaratmasını eleştiren İBB Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir ise şöyle konuştu:
"Bakanlık bugüne kadar birçok metro yaptı ve farklı metro simgesi koymak gibi bir uygulamaya gitmedi. Zannediyorum ki şimdi Gayrettepe metro hattını da devretmeyecekler. Bu hattı Bakanlık kendisi işletecek, o nedenle de kendisine başka bir metro amblemi seçmiş gibi görünüyor.
Bakanlığın yaptığı diğer metro çalışmaları İstanbul metrosuna entegre olduğu için ve hatlarımızın devamı niteliğinde olduğu için işletme anlamında bize devretmek zorundalar. Yakında açılacağını belirtilen Gayrettepe- Havalimanı metrosu ise hiçbir hattımızın devamı değil. Tek başına bir metro hattı. Bildiğim kadarıyla Ulaştırma Bakanlığı bir şirket kuruyor bu metro hattını işletmek için. Bizim Metro A.Ş.’deki elemanlarımızın bir bölümünü de yüksek maaş vererek transfer ettiler. Şirketin kuruluşu için Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın imzasının beklendiğini biliyoruz."
2022'DE 2 METRO HATTI AÇILACAK
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı şantiyesinde geçen hafta inceleme yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, kasım ayında metro hattında test sürüşlerinin başlayacağını ve 2022 yılının ilk çeyreğinde metro hattının faaliyete geçmesinin planlandığını açıklamıştı. Bakan Karaismailoğlu, geçen temmuz ayında da Halkalı- Havalimanı metro hattının yüzde 60’ının tamamlandığını belirterek, hattın 2022 sonunda açılacağını duyurmuştu.