'AKP'nin fetvacısı' Hayrettin Karaman'dan Google fetvası

"AKP'nin Fetvacısı" olarak bilinen Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman, Google'ın hizmet şartlarının İslam'a aykırı olduğunu belirten bir kişiye "Mecbur ise şartı kabul edin ama mümkün ise yerine getirmeyin" yanıtını verdi.

'AKP'nin fetvacısı' Hayrettin Karaman'dan Google fetvası
16 Ocak 2022 - 13:09


Kendisini 'İslam Hukuku Profesörü' olarak adlandıran ve AKP'nin fetvacısı olarak bilinen Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman, Google ile ilgili soruya verdiği cevap ile gündeme geldi.

Karaman, bir okurunun Google'ın hizmet şartlarının İslam'a aykırı olduğunu belirtmesi üzerine "Mecbur ise şartı kabul edin ama mümkün ise yerine getirmeyin" yanıtını verdi.

Okuyucunun sorusu şöyle:
“Gerçekten İslâm dinine göre Google’ın bana isnat ettiği kabul geçerli midir? Yani Google beni kabul etmiş sayarken, İslâm dini de beni kabul etmiş sayıyor mu? Çünkü ben hizmet şartlarından bazılarını İslâm’a zıt düştüğü için kabul etmiyorum. Ama bununla beraber hizmetten de faydalanmak istiyorum. Şimdi sırf Google’ın bana ‘kabul etmiş sayılırsın’ dediği şey, İslâm’a göre de kabul sayılır mı? Yoksa sayılmaz mı?”

‘AKP’nin fetvacısı’ olarak da bilinen Karaman, okuyucusunun sorusuna özetle “İslâm’a aykırı bir şart ileri sürerse bu şartı mecburen kabul edersiniz ama mümkün ise yerine getirmezsiniz” diyerek yanıt verdi. Karaman’ın verdiği cevapta okuruna ayetleri hatırlatarak şunları belirtti:

“Başka yerden temin edemediğiniz ve kullanmaya ihtiyacınız bulunan bir şey için karşı taraf, tek taraflı irade beyanı ve dayatma ile İslâm’a aykırı bir şart ileri sürerse bu şartı mecburen (ihtiyaç sebebiyle) kabul edersiniz ama mümkün ise yerine getirmezsiniz. Hadîse göre Müslüman, rızası dâhilinde ve meşru şartlara bağlıdır. Hz. Aişe, bir cariyeyi satın alıp hürriyetine kavuşturmak istemişti. Cariyenin sahipleri İslâm hukukuna aykırı bir şart ileri sürüyorlardı. Konuyu kendisine soran Hz. Aişe’ye, Peygamberimiz (s.a.), ‘Şartı kabul ederek satın al ve azad et, şeriata aykırı yüz şart olsa geçerli (Müslümanı bağlayıcı) değildir’ Bu konu fıkıh kitaplarında, ilgili akitler için ‘akitte koşulan şartlar’ bahsinde geçer.”

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum