Aykırı Medya

İşte otomobil markalarının logoları ve anlamları?

İşte otomobil markalarının logoları ve anlamları?
37
27 Temmuz 2018 - 17:32

Kurumsal kimlik olarak düşünüldüğünde marka logosunun ne kadar önemli bir detay olduğunu bilmeyen yoktur. Günümüzde bir çok marka logosunun şekliyle tanınıyor. Peki ya otomobil markalarında bu durum nasıl? İşte otomobil markalarının logoları ve anlamları…

Volkswagen

Wolfsburg merkezli şirket kurulduğu ilk andan itibaren “Halkın otomobili” mantığıyla modeller üretti. Volkswagen ismi ise halkın otomobili anlamına geliyor ve logosundaki W harfide herkesin düşündüğünün aksine “wagen” i simgelemek yerine Wolfsburg’u simgeliyor.

vw-logo-kopya

Subaru

Japon otomotiv devlerinden Subaru’nun logosunda bir büyük beş küçük yıldız yer alıyor. Japon yıldızı anlamına gelen bu markanın 6 yıldızla anlatmak istediği ise altı ayrı firmanın bir araya gelmesi. Ekstra olarak bu logonun birleştirici ve yönetici anlamları da varmış…

subaru-logo-kopya

Audi

Logoda yer alan dört halka otomobil birliği için bir araya gelen dört firmayı simgeliyor. Audi ismi ise firmanın eski yöneticilerinden mühendisi August Horch tarafından markaya veriliyor.

audi-logo-kopya

BMW

Açılım olarak Bayern Motor Werken ve sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş bir isme sahip. 1929 yılından bu yana uçak motoru üreten BMW, logosunda da bunu vurgulayıp aslında dönen bir pervane efektine başvurmuş oldu. Uçak motoru üretiminden otomobil üretimine geçen marka bu logoyu kullanmaya devam etti.

bmw-kopya

Ford

Henry Ford’un ismini taşıyan marka mavi plaka üzerine el yazısı karakterleriyle yazılı bir logoya sahip. 1903 yılından bu yana kullanılan logo geçici bir süre için Köln Katedrali’nin silüeti yer almış.

ford-logo1-kopya

Volvo

İsveç’in savaş tanrıçası Volvo arabalarını, İsveç’in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor. Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih’i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.

volvo-logo-kopya

Mercedes-Benz

Alman markanın üç noktalı ilk logosu 1909 yılında kara, deniz ve hava hakimiyetinin göstergesi olarak tasarlanmış. Zaman içerisinde değişime uğrayan logo aslen 1900 yılında Gottlieb Daimler’in bir yıldız çizmesiyle başlıyor.

mercedes-kopya

Porsche

Logodaki siyah at Almanya’nın Stuttgart şehrinin armasından gelirken, geyik boynuzlu kırmızı bölüm Almanya’nın Württemberg köyünün flamasından alıntı olarak eklenmiş.

porsche-

Maserati

Maserati kardeşlerin doğduğu Bologna’da bulunan fıskiyeli havuz logoya ilham vermiş. Rönesans döneminden kalma havuz, denizlerin tanrısı Neptün’e ithaf edilmiş. Neptün’ün sembolü üçlü çatal da logo olarak seçilmiş.

maserati-kopya

Renault

Kübist baklava şekli. Renault baklava şeklinin bulunuşu 30’lu yıllara dayanıyor. Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgeliyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault’larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.

renault-kopya

Ferrari

İtalyan kontesinin 1923 yılında Enzo Ferrari’ye hediye ettiği maskot at, markanın logosunu oluşturur. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena’yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

ferrari-logo-kopya

Opel

Kurucusunun ismini alan marka seneler önce dikiş makinalari üretiyordu. 1899 yılında otomobil üretmeye başlayan Opel, logosunda tekerlek ve içindeki şimşeğe yer vermiş.

opel-kopya

Peugeot

Aslanın gücü. Peugeot’un asli işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi ‘güçlü’ sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başladı.

peugeot-kopya

Skoda

Çek sembolü. Skoda’nın daire içindeki kanatlı ok, hayal etmeyi, itina göstermeyi, hız ve ilerlemeyi sembolize ediyor. Firma, kullandığı amblemle, bütün arabaların bu vasıflara sahip olduğunu göstermek istiyor.

skoda-kopya

Lamborghini

Markanın kurucusu olan Ferrucio Lambourghini’nin burcu boğadır ve markanın logosunu boğa olarak belirler. Ek olarak Lamborghini modellerinin isimleri güreşen boğaların isimleridir(Diablo, Gallardo, Aventador vb.).

lamborghini-logo-kopya

Toyota

Müşterilere sevgiler. Japon firmanın kurucusu Kirchiro Toyota, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonuyla güçlü markasının amblemini oluşturdu. Elipsler, otomobille müşteri arasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

toyota-kopya
KÖŞE YAZARLARI

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.