Viyana'da dikkat çeken görüntü!

TAKİP ET

Tüm dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Covid-19) sonrası ülkeler yavaş yavaş normalleşme sürecine dönmeye başladı. İtalya, İspanya, Fransa, Avusturya, Hollanda ve Yeni Zelanda gibi ülkeler tedbirlerini kademeli olarak yumuşatma kararı aldı. Bu ülkelerde hayat normale dönmeye başlarken Viyana'da ünlü bir markanın ürünlerinin satıldığı mağaza önündeki kalabalık dikkat çekti.

Ayşegül Acar / HABER MERKEZİ

Kimi uzmanlar ve bilim çevreleri  koronavirüs sonrası yeni dünya düzenine uyanacağımızı ileri sürerken Avusturya'nın başkenti Viyana'dan gelen bir görüntü durumun insanların tercihi bakımından değişmeyeceğini gösterir nitelikte. Nitekim ünlü giyim markası Louis Vuitton'un ürünlerinin satıldığı mağaza önündeki insan kuyruğu salgın sonrası 'Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak' tezini adeta çürüttü.

250 BİNE YAKIN İNSAN ÖLDÜ
Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınında dünyada son rakamlara göre 3 milyon 397 bini aşarken ölü sayısı 241 bin 547 'ye ulaştı. Öte yandan Türkiye'de ise hastalığın görüldüğü mart ayından bu yana toplam vaka sayısı 124 bin 375 ve toplam vefat saysı 3 bin 336'ya ulaştı. Bütün bunlar yaşanırken insanlar evlerine kapandı ve tüm dünyada bir karantina süreci başladı.

Dünyada çok sayıda sosyolog, psikiyatris, iktisatçı ve çevre uzmanı salgın sonrası dünyanın yeni bir döneme doğru evrileceği yönünde tahminler yapmaya başlarken "Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak" sözü sık kullanılır oldu.

LÜKS TÜKETİM ÇILGINLIĞI SÜRÜYOR
Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınına dair olumlu verilere bağlı olarak karantina önlemlerini yumuşatmaya başlayan ve yavaş yavaş hayatın normale dönmeye başladığı ülkelerden birisi olan Avusturya' nın Viyana kentinde ünlü giyim markası Louis Vuitton'un ürünlerinin satıldığı mağaza önünde alışveriş kuyruğunda bekleyen insanların görüntüleri dikkat çekti. Görüntü salgından sonra insanlığın nasıl bir evrimleşme geçireceğine dair kafalarda soru işareti yarattı.

Zira bir grup, insanların salgın döneminden dersler çıkarıp yaşam şeklini değiştireceğini ve üretim odaklı bir yaşamı tercih edeceğini düşünürken bir başka grup ise salgın sonrasında yaşananlardan insanların olumlu sonuçlar çıkarmayacakğını ifade ediyorlar. 

Viyana'da ki bu kalabalık görüntü insanların tercihlerinin rasyonel ve davranışsal iktisat açısından yorumlanmasına sebep oldu.

Zira rasyonel iktisatçılar ekonomiyi rasyonel kararların ve aktörlerin yönlendirdiğine inanırken davranışsal ekonomistlerse insanların ekonomik yaşamlarını belirleyenin duygusal, bilişsel ve sosyal nitelikli ekonomik içgüdülerinin olmasına bağlar ve irrasyonel karar verdiklerini savunur.

louisvuitton viyana koronavirüs