Osmangazi köprüsü projesi 19 yıl önce iptal edilmiş!

TAKİP ET

Maliyeti ve giderleri tartışma konusu olan Osmangazi Köprüsü ile ilgili çarpıcı bir iddia ortaya atıldı. İYİ Parti Ankara Milletvekili Koray Aydın, Bakanlık yaptığı 2001 yılında projeyi iptal ettiklerini ve sebebini anlattı. Aydın, Osmangazi projesinin yüksek maliyetine dikkat çektiği konuşmasında, "Bu parayla 3 tane Çanakkale köprüsü yapılırdı" iddiasında bulundu.

Osmangazi Köprüsü tartışılmaya devam ediyor. Köprünün Körfez'deki geçişi kolaylaştırmasının dışında verilen garanti ödemeler ve yüksek geçiş maliyetleri tartışılmaya devam ediyor.

İYİ Parti Ankara Milletvekil Koray Aydın, Bayındırlık ve İskan Bakanı olduğu 2001 yılında Körfez projesinin son anda ipta edildiğini söyledi. Aydın, Osmangazi Köprüsü'nün önceki hükümetler tarafından da planlandığına dikkat çekti.

TBMM'de konuşan İYİ Parti Teşkilat Başkanı ve Ankara Milletvekili Koray Aydın şunları söyledi:


“Şimdiki adıyla Osmangazi Köprüsü de önceki hükümetler tarafından planlanan, projelendirilen ve ihale edilen bir projedir. Bayındırlık ve İskân Bakanı olduğum dönemde o zamanki adıyla İzmit Körfez Geçişi Projesi 30 Kasım 2000 tarihinde basına açık olarak ihale edilmişti. Şimdiki iktidarın dilinden düşürmediği “yerlilik ve millilik” söylemini biz o zamanlar sadece söylem olarak değil, eylem olarak da gerçekleştirdik ve ihaleyi Fransa’ya tavır koyarak Ocak 2001’de iptal ettik.”

 01 Şubat 2001 tarihinde basına yansıyan açıklamamızda aynen şöyle demiştik: ‘Fransa Cumhurbaşkanlığınca sözde soykırım yasasının onaylanmasından sonra, bakanlığımızca İzmit Körfez Geçişi projesi ihalesi yeniden gözden geçirilmiş olup ihaleye teklif veren her iki konsorsiyumun yabancı ortaklarının da Fransız şirketleri olması nedeniyle İzmit Körfez Geçişi Projesi ihalesinin iptaline karar verilmiştir. Hükümetimizin Fransa'ya uyguladığı yaptırımlar devam ettiği sürece, bakanlığımız konuyla ilgili kararlı tutumunu büyük bir titizlik ve hassasiyetle sonuna kadar sürdürecektir. Türk ve dünya kamuoyuna duyurulur.’ Demek ki projesi ve her şeyi hazır olan Körfez Geçişini siz sadece 13 yıl geciktirdiniz. Bir de bizim projemiz diye caka satıyorsunuz. İşiniz gücünüz millete yalan söylemek. Şimdi buradan yerli ve milli söylemlerini dilinden düşürmeyen iktidara bir çağrıda bulunmak istiyorum. Fransa ile yaptığınız uçak alım, füze savunma sistemi gibi anlaşmaları iptal edecek misiniz? Çıkın bu millete açıklayın; Fransa’ya karşı hamasetten öte somut hangi adımları atacaksınız? Biz de görmüş olalım. Milletimiz de görmüş olsun.”

KÖPRÜ VE VİYADÜKLER BAŞTA, İKTİDAR PROJELERİMİZİ 10 YIL GERİDEN TAKİP EDİYOR!
Bakanlığı döneminde başlatılan İstanbul’daki Köprü ve Viyadüklerin Güçlendirilmesi Projesi’nin iktidar tarafından 11 yıl sonra başlandığını hatırlatarak; “Bakanlığım döneminde İstanbul’daki köprüler ve viyadükler için gerekli adımları atmış, projesini hazırlamış, Japonya’ya gidip Japon Bayındırlık Bakanı ile görüşüp kredi anlaşmalarını yapmış ve çalışmaları 2001 yılında başlatmıştık. AK Parti iktidarının bizim başlattığımız İstanbul’daki Köprü Ve Viyadüklerin Güçlendirilmesi Projesi’ni tamamlaması yıllar almış, 11 yıl sonra 2012 yılında boğaz köprülerinin güçlendirilmesine ancak sıra gelmiştir. Dolayısıyla hemen her projemizi 10 yıl geriden takip eden iktidarın, muhtemel İstanbul depremi için ne gibi hazırlık yaptığını düşünmek dahi istemiyoruz. Çünkü İstanbul depremi için bu güne kadar hazırlık babında neredeyse hiçbir şey yapmadınız” dedi.

ÖNCELİKLER MİLLETİN İHTİYACINA GÖRE DEĞİL, YANDAŞLARA GÖRE BELİRLENİYOR!
Koray Aydın “bizim hükümet ve devlet anlayışımızda kılı kırk yarmak, devletin kıt imkânlarını yerli yerinde harcamak ve bir öncelikler stratejisi belirlemek vardır. AK Parti iktidarı, geçmiş dönemlerde de planlamaya hiç dikkat etmedi ama özellikle Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçildikten sonra yönetimin bir numaralı adımı olan planlama rafa kaldırıldı. Yatırımlar artık ülkenin ve milletin ihtiyaçlarına ve önceliklerine göre değil, iktidarın yandaş müteahhitlerinin menfaatlerine göre belirlenir oldu. Özellikle bu kapsamda ülkemizin geleceğini ipotek altına alan müşteri garantili yatırımlara değinmek istiyorum” dedi ve müşteri garantili projeleri Deli Dumrul Düzeni olarak nitelendirdi.

MÜŞTERİ GARANTİLİ PROJELER, ‘DELİ DUMRUL DÜZENİ’DİR!
Aydın Şöyle konuştu : “Müşteri garantili yatırım adı altında sırf yandaşlara para kazandırmak için bu millete dayatılan bu düzenin adı ‘Deli Dumrul Düzeni’dir. Deli Dumrul da kuru derenin üzerine köprü kurmuş, geçenden 30 akçe, geçmeyenden 40 akçe alıyordu. İşte iktidarın müşteri garantili yatırım düzeninin adı, aslında tam bir ‘Deli Dumrul Düzeni’dir.

HARCANACAK PARAYLA 3 TANE ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ YAPILIR
15 Temmuz Çanakkale Köprüsü ile ilgili açıklamalarda bulunan İYİ Parti Teşkilat Başkanı ve Ankara Milletvekili Koray Aydın, müteahhidin köprünün parasını 3 yılda çıkaracağını ifade ederek, geriye kalan 13 yıl 2 ay boyunca şirket köprüden araç geçsin geçmesin garanti edilen 45 bin aracın parasını doğrudan kazanç hanesine yazacağını kaydetti.
Aydın şöyle devam etti: “Örnekler çok fazla, burada sadece bir kaçını saymakla yetineceğim. 15 Temmuz Çanakkale Köprüsü için hazine günlük 45 bin araç garanti etmiş, geçiş ücreti de KDV hariç 15 Euro olarak belirlenmiş. 16 yıl 2 ay köprüyü işletecek olan şirket, köprünün parasını yaklaşık 3 yılda çıkarıyor. Geriye kalan 13 yıl 2 ay boyunca araç geçsin geçmesin her gün 45 bin araç geçmiş gibi köprü şirket için para basacak. El insaf, bu parayla en az 3 tane Çanakkale Köprüsü yapılır. Az araç geçerse devlet 45 bine tamamlayacak, fazla araç geçerse şirket fazla parayı cebine atacak. Oh ne güzel! Böyle para kazanma düzenini kimse başaramaz. Maşallah! Durmak yok, yola devam! Aynı çarpık düzen müşteri garantili tüm projelerde de geçerli. Yani devlet zarara ortak, ama kazanca ortak değil. Bu nasıl anlaşmadır böyle Allah aşkına? Hiç mi vicdan yok? Hiç mi insaf yok? Hiç mi hesap bilmiyorsunuz?”

SADECE OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ DEVLETE 13 MİLYAR DOLARA MAL OLUYOR!
MALİYETİ 1 MİLYAR 430 MİLYON DOLAR! BU NASIL BİR SOYGUN DÜZENİDİR?

İYİ Parti Teşkilat Başkanı ve Ankara Milletvekili Koray Aydın, Osmangazi Köprüsü ile ilgili maliyet, müşteri garantisi, işletme süresi ve oluşacak kamu zararı üzerinde açıklamalarda bulunarak şunları söyledi:
“Devlet nasıl zarara uğratılır konusunda çok örnek var ama bizim Fransa’yı protesto için ihalesini iptal ettiğimiz Osmangazi köprüsü en çarpıcı olanı. Grup Başkanımız Sayın İsmail Tatlıoğlu bütçenin tümü üzerinde yaptığı konuşmada Osmangazi Köprüsü’ndeki vurgunu bütün açıklığıyla ortaya koydu. Osmangazi Köprüsü’nün yapım maliyeti yaklaşık 1 milyar 200 milyon dolar, sonuçta 1 milyar 430 milyon dolara köprü bitmiş. Şirket daha yer teslimi ve resmi prosedürü beklemeden işe başlıyor, köprüyü erken bitiriyor. Köprü bin 354 gün erken 01 Temmuz 2016 tarihinde hemen işletmeye alınıyor. Oysa köprünün resmi işletme süresi 15 Mart 2020 tarihinde başlıyor. Böylece şirket daha resmi işletme süresi başlamadan bile 2 Milyar 130 milyon dolar kazanmış oluyor. Bu rakam maliyetin yaklaşık 2 katı. Köprü 2035 yılında devletin olacak. Sonuçta sadece köprü, devlete tam 13 milyar 15 milyon dolara mal olacak.1 milyar 430 milyon dolar harca; 13 milyar 15 milyon lira kazan. Bu nasıl bir soygun düzenidir Allah aşkına? Tam 9 katı… Arkadaşlar çıkın bu rakamları yalanlayın, doğrusu budur deyin. Biz de bilelim, milletimiz de bilsin… Aksi takdirde bu vurgunun ve bu soygunun hesabını ne bu dünyada ne de öteki dünyada veremezsiniz.”

ZAFER HAVALİMANI, ÜLKEMİZ İÇİN HEZİMET OLDU!
Konuşmasında Kütahya’daki Zafer Havalimanı’na da değinen Koray Aydın projenin hazine için tam bir hezimet haline geldiğini ifade ederek şunları söyledi:
“En çarpıcı örneği sona bıraktım. Kütahya ilimizde bir Zafer Havalimanı var. Adını şanlı ecdadımızın kazandığı zaferlerden alıyor ama maalesef ülkemiz için tam bir hezimet haline gelmiş bulunuyor. Yıllık yolcu garantisi Kütahya, Uşak ve Afyonkarahisar’ın nüfusu kadar. Şaka gibi… Havalimanı 2012'de açıldı ve yolcu garantileri hiçbir zaman tutmadı. Hazineden şimdiye kadar 44 milyon Euro ödendi. İşletme süresi 29 yıl 11 ay olan havalimanı için devlet kesesinden uçmayan yolcular nedeniyle 21 Mart 2044'e kadar 205 milyon Euro para çıkacak.  Şirket gelecek yılın sonunda 50 milyon Euro'ya ulaşmış olacak ve maliyeti çıkaracak.  Sonraki 23 yılda ise aldığı paranın hepsini kazanç hanesine yazacak. Projede hesaplanan yolcuda yanılma payı yüzde 95’in üzerinde… Bu yıl salgın dolayısıyla yanılma payı yüzde 99’a ulaşmış durumda. Bir bakanlık, bir hükümet, bir devlet nasıl bu kadar yanılabilir? Buna yanılma mı yoksa bilerek yanılma mı diyeceğiz? Bu nasıl bir yağma düzenidir?  Bu düpedüz vatandaşlarımızın helal paralarıyla ödedikleri vergileri, yandaşlara türlü hileli yollarla dağıtmaktır. Ama unutmayın; Hakk sillesinin sadası yoktur! Bir vurdu mu devası yoktur!”
 

koray aydın osmangazi köprüsü maliyeti zafer havalimanı