Hızlı Tren projelerinde maliyet 100 milyar lira arttı, nedeni plansızlık çıktı!

TAKİP ET

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Hızlı Tren projelerindeki maliyetin 36,5 milyar TL'den 133,9 milyar TL'ye çıkmasının nedenini 'plansızlık' olarak açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın birçok Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesini TCDD'den alarak Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (AYGM) devretmişti. Bu devir sonrasında YHT projelerinin maaliyeti 100 milyar liraya yakın arttı.

Maliyet artışları ise CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, TBMM gündemine getirdi. Akın, projelerin maliyetinin neden 36,5 milyar TL’den 133,9 milyar TL’ye çıktığını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na sordu.

Cumhuriyet'ten Erdem Sevgi'nin haberine göre, Bakanlık’tan verilen yanıtta Türkiye genelindeki ilgili YHT hatlarının TCDD bünyesindeyken yatırım programında yalnızca altyapı işleri bulunduğu belirtildi. Yanıtta, AYGM uhdesinde sözkonusu hatların üstyapı işleri, elektrifikasyon-sinyalizasyon işleri, gar tesislerini teşkil etmek ve şehir merkezi geçişlerindeki konvansiyonel hatların şehir dışına taşınmasının da bulunduğu ifade edildi. Yanıtta, YHT hatlarındaki katlanan maliyetlerle ilgili, “Artış değil, kapsam farkı söz konusudur” denildi.

CHP’li Akın, Bakanlığın YHT hatlarında yaşanan olağanüstü maliyet artışına plansızlığın neden olduğunu kabul ettiğini belirterek, “Bakanlığın verdiği yanıt, iktidarın Türkiye’yi yönetemediğinin açık bir itirafı" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ankara-İzmir, Bandırma-Osmaneli, Adana-Gaziantep, Yerköy-Kayseri, Gebze-Halkalı, Aksaray-Yenice YHT projelerini Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’ndan (TCDD) alarak Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (AYGM) devretmişti.

hızlı tren tcdd tren yht ulaştırma bakanlık