Fatih Altaylı'dan anket tepkisi: Algı yaratmak için 'araştırma şirketi' adını kullanıyor

TAKİP ET

HaberTürk yazarı Fatih Altaylı, "Bana sorarsanız ortada Metropoll'un yaptığı bir anket falan yok. Özer Sencar algı yaratmak için 'araştırma şirketi' adını kullanıyor" dedi.

HaberTürk yazarı Fatih Altaylı, bugünkü "Bir mühendislik şirketi: Metropoll" başlıklı yazısında anket şirketine tepki gösterdi.

Altaylı, Metropoll Araştırma'nın anket yapmadığını başkanı olan Özer Sencar'ın algı yaratmak için 'araştırma şirketi' adını kullandığını öne sürdü.

Fatih Altaylı'nın yazısı şöyle:

"Bana sorarsanız ortada Metropoll’un yaptığı bir anket falan yok. Masa başı siyaset mühendisliğini “anketçilik” olarak sunuyor. Kendi fikirlerini “anket sonucu” diye pazarlıyor. Günlük köşe yazılarını “anket süsü” olarak bize iteliyor. Hiç kimse bu kadar detaylı, bu kadar sofistike, bu kadar incelikli sorularla oluşturulmuş anketleri bu kadar sık ve bu kadar düzenli biçimde yapamaz.

Çok açık ki, Özer Sencar tamamen siyasi mühendislik yapıyor, algı oluşturmak için "araştırma şirketi” adını kullanıyor. Bana sorarsanız kendisinden ve şirketinden mümkün olduğunca uzak durmak, yayınladığı “sözde anketleri” asla ciddiye almamak, hatta bunlardan bahsetmemek bile lazım. En ufak bir güvenilirliği yok. Araştırma adı arasına saklanmış son derece profesyonel bir siyaset mühendisi. Muhtemelen aslında matematikçi ya da istatistikçi olmadığı ve ziraatçı olduğu için, ne ekerse ne biçeceğini iyi biliyor. Tarlayı kendi yüksek verimine uygun biçimde sürüyor." 

Fatih Altaylı Metropoll anket