Dev şirketlerden sosyal medyaya büyük darbe

TAKİP ET

Coca Cola, P&G ve Unilever, ABD'de yaşanan olaylardan dolayı kritik bir karara imza attı. Bünyelerinde çok sayıda ünlü markayı barındıran şirketler Facebook ve Twitter'a reklam vermeyeceklerini açıkladı. Yapılan açıklamanın etkisiyle sosyal medya devlerinin hisselerinde ciddi değer kayıpları yaşandı.

Dünyanın en büyük şirketleri arasında gösterilen Coca Cola, P&G ve Unilever, aldıkları önemli bir kararla sosyal medya devlerinde büyük bir darbe vurdu.

ABD'de yaşanan olayların ardından dev şirketler, ayrımcılık ve nefret söylemlerinin yer alması nedeniyle Facebook ve Twitter’a reklam vermeyeceklerini duyurdu.

Alınan karar etkisini kısa sürede gösterdi ve sosyal medya devlerinin hisselerinden büyük düşüş yaşandı.

"EN AZ YIL SONUNA KADAR REKLAM YOK"
Gıda, temizlik ve kişisel bakım markalarını çatısında bulunduran Unilever, konuyla ilgili bir açıklama yayınladı. Şirket, “Sorumluluk çerçevemiz ve ABD'deki kutuplaşmış atmosfer göz önüne alındığında en az yıl sonuna kadar Facebook, Instagram ve Twitter platformunda, ABD'de marka reklamı yayınlamamaya karar verdik. Buralara reklam vermek şu anda insanlara ve topluma değer katmayacak. Durumu izleyeceğiz ve gerekirse mevcut konumumuzu tekrar gözden geçireceğiz” denildi

UNILEVER'IN FACEBOOK'A 2019'DAKİ KATKISI 42 MİLYON DOLAR
Unilever'ın küresel medya genel başkan yardımcısı Luis Di Como ise verdiği röportajda, “Mevcut kutuplaşma ve ABD'de yapılacak seçimleri düşünürsek, nefret söylemiyle ilgili daha fazla yaptırım uygulanması gerekiyor” ifadelerini kullandı. Reklam analiz şirketi Pathmatics'e göre Unilever, 2019'da Facebook'a verdiği 42 milyon dolarlık reklamla bu alanda 30. sırada yer aldı.


Sosyal medyaya bir kötü haber de Unilever'ın en büyük rakiplerinden biri olan P&G'den geldi. Ariel, Gilette, Braun, Pantene, Head&Shoulders, İpana, Oral-B, Prima gibi dünyaca ünlü markaları bünyesinde bulunduran grup da benzer bir karar aldı. P&G, “Reklamlarımızı, nefret ve ayrımcılık söylemleri ile dolu olan platformlardan çekiyoruz” açıklamasını yaptı.

COCA-COLA: 1 AY BOYUNCA REKLAM YOK
Sosyal medya devlerine son darbe ise Coca Cola'dan geldi. CEO James Quincey, şirketin internet sitesinde yer alan açıklamasında, “1 Temmuz’dan itibaren Coca-Cola, tüm sosyal medya platformlarındaki ücretli reklamlarını en az 30 gün boyunca durduracak. Bu süreçte reklam standartlarımızı ve politikamızı gözden geçireceğiz. Dahası, sosyal medya platformlarındaki ortaklarımızın nefret ve şiddet içerikli söylemlerden uzaklaşmalarını umacağız” dedi.

FACEBOOK'A DARBE ÜSTÜNE DARBE
Donald Trump'ın şiddet içeren söylemlerini aynen kullandığı için eleştiri oklarının hedefi haline gelen Facebook, artık bundan ekonomik olarak da etkileniyor. Sivil toplum kuruluşları, temmuz ayı boyunca Facebook'a reklam verilmemesi için #StopHateforProfit (Kâr için nefreti durdur) kampanyasını başlatmıştı. Buna katılan ilk marka The North Face oldu. Ardından Verizon, Patagonia, REI, Upwork ve Dashlane da temmuzda Facebook'a reklam vermeyeceklerini, bu sürenin daha da uzayabileceğini duyurmuştu.

Yaşanan bu gelişmeler, kendi şirket çalışanlarının bile hedefi haline gelen Mark Zuckerbeg'in sıkıntılı günler geçirmesine neden oluyor. Büyük baskı altında olan Zuckerberg, servetinde 7 milyar dolar kaybederek Bloomberg Milyarderler Endeksi’nde de üçüncü sıradan dördüncü sıraya geriledi.

coca cola p-g unilever facebook twitter sosyal medya reklam abd