Akbank'ta neler oluyor? Sorun çözüldü mü, Akbank'tan yeni açıklama!

TAKİP ET

Akbank mobil bankacılık sistemlerinde yaşanan arıza sebebiyle banka müşterileri, hiçbir bankacılık işlemini gerçekleştiremiyor. Dün sabah 07.00'dan beri devam eden sorun 42 saattir çözülemeyince dünya bankacılık tarihinde rekora imza atıldı. AKBANK'tan yapılan son dakika açıklamasına göre AKBANK ATM ve müşteri hizmetleri kısmı olarak açıldı. AYKIRI'nın Akbank yazılım ekibinden aldığı son dakika bilgisine göre, sistemdeki sorun hala çözülebilmiş değil ve siber saldırının büyüklüğünden endişe ediliyor.

AYKIRI / HABER MERKEZİ

AKBANK'tan son dakika açıklaması...

Akbank tarafından bugün yapılan yeni açıklamada, ''Şubelerimiz, 8-9 Temmuz 2021 tarihlerinde müşterilerimize öğle saatleri de dahil olmak üzere 09.00-19.00 arasında kesintisiz hizmet verecektir'' denildi.

MÜŞTERİ HİZMETLERİ DE YENİDEN HİZMET VERMEYE BAŞLADI
Bankadan yapılan diğer açıklamada ise "ATM'lerimizin ve kartlı işlemlerin devreye girmesinin ardından müşteri iletişim merkezimiz de hizmet vermeye başladı. Konuyla ilgili gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz" ifadelerine yer verildi.

ATM'LER HİZMET VERMEYE BAŞLADI
Akbank müşterilerinin mağduriyeti devam ederken Akbank'tan son dakika açıklaması geldi. İnternet bankacılığı işlemlerindeki sorun hala çözümlenemezken. Bankanın ATM'lerinin işlem yapmaya başladığı duyuruldu.

Açıklama sonrasında birçok müşteri Akbank ATM'lerine giderek parasını çekmeye çalışıyor. Ancak bankamatiklerdeki sınırlı paradan dolayı müşterilerin bakiyelerindeki tutarlar sadece günlük limitler kapsamında çekilebiliyor.

NE OLMUŞTU
Akbank kullanıcıları, mobil ve internet uygulamasına erişim sorunu yaşarken 1 günü aşkın süredir, soruna çözüm bulunamamasına da tepki göstermeye devam ediyorlar. Erişim sorununun yaşandığı ilk saatlerde yöneltilen ‘siber saldırı’ iddialarına yönelik açıklama yapan Akbank’tan ikinci açıklama geldi. 

Sorunun yaşandığı ilk saatlerde siber saldırı iddialarını reddeden Akbank, “Bankamızda hiçbir güvenlik sorunu bulunmamaktadır. Problemin giderilmesi için ilgili birimlerimiz çalışmaktadır” açıklamasını yapmıştı. 

AKBANK’TAN İKİNCİ AÇIKLAMA!
Yapılan ilk açıklamanın üzerinden saatler geçmesine rağmen sorun çözülemeyince Akbank müşterileri, mağduriyetlerinin giderilmesi için beklediği ikinci açıklama Akbank tarafından yapıldı. 

Akbank tarafından yapılan açıklamada, “06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak; Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir” denildi. 

Akbank, müşterilere ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacağını belirtirken “Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir. Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır.” açıklamasını yaptı. 

KAP'A AÇIKLAMA
Akbank, KAP'a yaptığı açıklamada ise dün bankanın ana bilgisayarındaki teknik sorun kaynaklı olarak başlayan kesintilerin sürdüğünü, ancak durumun siber saldırıdan kaynaklanmadığını ve bir güvenlik problemi bulunmadığını duyurdu.

Banka KAP'a yaptığı açıklamada, müşterilere hizmet verdiği tüm kanalların sorundan etkilendiğini belirterek, ilgili birimlerin ve teknoloji iş ortaklarının çözüm için çalışmalarına devam ettiğini belirtti.

Açıklamada, "Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımlar gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir" denildi. 

ANONYMOUS DA AÇIKLAMA YAPTI
Öte yandan Anonymous, Twitter hesabı üzerinden bir açıklama yaparak, Akbank'a kendilerinin saldırmadığını bildirdi. Ancak ünlü hacker grubu ,"Akbank'a biz saldırmadık. Fakat birçok defa hacklendiklerini biliyoruz. Bu sefer gizlemeyeceklerini düşünüyoruz." diye tweet attı.

FAİZ İŞLETİLMEYECEK
Dijital bankacılığa erişim sorununun yaşandığı ve ATM’lerin de uzun süredir çalışmadığı Akbank’a tepkiler sürerken ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartlarının son ödeme tarihi, banka tarafından bir gün ötelendiği duyuruldu. 

Ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyeceği duyurulurken Akbank müşterileri tarafından sosyal medyada tepkiler çığ gibi büyüdü. 

AYKIRI, AKBANK YAZILIM EKİBİNE ULAŞTI!
Akbank'ta yaşanan sorun 30 saati aşmasına rağmen henüz düzeltilemedi. AYKIRI'nın ulaştığı Akbank'ın yazılım ekibi, sorunun kaynağının siber saldırı mı yoksa farklı bir sebep mi olduğunun bilinmediğini belirtti.

Sorunun tespiti için tüm sunucuların teker teker yeniden başlatılıp, incelendiği ifade edildi. Akbank'taki sorunun bugün de sürebileceği öğrenildi.

Akbank'ta yaşanan problemin bu kadar uzun sürmesinin nedeninin, sorunun geç fark edilmesi olduğu ifade edilirken, Akbank'ın sistemdeki sorunu giderebilmek için son yedekleri yeniden yüklediği ancak ancak yedekler yüklendiğinde de sistemin tekrar çöktüğüne dikkat çekildi.

Müşteri hesapları için Database log kayıtlarında herhangi bir olağandışı durum gözükmediği yani müşteri hesaplarına girilme ihtimalinin olmadığı belirtildi.

VATANDAŞLARDAN TEPKİ
Akbank'ta yaşanan sorun nedeniyle binlerce vatandaş mağdur oldu. Banka müşterileri yaşadıkları mağduruiyet nedeniyle Twitter'da Akbank'a tepki gösterdi. Tepkilerin bazıları şu şekilde;






 

akbank banka müşteri kredi kartı arıza saldırı bank